Eurovisie 2009

Ja, ja bespaar me de negatieve reacties :wink: Ik weet dat er veel mensen zijn die heel negatief over Eurovisie denken, dat hoeft niet 10000x gezegd te worden hier :slightly_smiling_face:
Iig: Wat zijn jullie favo liedjes dit jaar en wie denken jullie dat er gaat winnen?

Mijn favorieten zijn (voor de verandering) Nederland, Noorwegen en Ierland

Mijn minder favorieten zijn vooral Armenië en alle andere balkansoundliedjes (mwoah Bosnië/Herzegovina was nog wel aardig)
Hoe zat het ook alweer?
Er zijn 2 halve finales, met allebei 19 landen. Daarvan gaan er per halve finale 10 door. In de finale zullen deze 20 landen zitten + de 'Big Four", dat zijn Frankrijk, Groot Brittanië, Duitsland en Spanje. Zij zitten er altijd in omdat ze een grote (geld)bijdrage leveren aan het festival.
Wanneer is het op tv?
Eerste halve finale
12 Mei 2009 (21:00 CET)

Tweede halve finale (met Nederland!)
14 Mei 2009 (21:00 CET)

Finale!
16 Mei (21:00 CET)

I LOOOOVE EUROVISIE, ikzegnietsoverstemmenenblah

Wanneer komt het op teeveeeeeee ?:grinning: omg enthusiam

Ehmmm Eerste halve finale
12 Mei 2009 (21:00 CET)

Tweede halve finale
    14 Mei 2009 (21:00 CET)

en de Finale is 16 Mei (21:00 CET)

Zal het ook even in beginpost zetten!

eigenlijk kijk ik nooit de voorrondes of eerste finale etc. etc.

vind het leuker als ik alleen de finale bekijk :grinning:

Ja ik kan Nederland in de halve finale niet zien :frowning_face: Heb vaste werktijden en moet dan hoogstwaarschijnlijk werken!

Maarja de finale is wel het spannendst! Ik ga het waarschijnlijk op de BBC kijken, Terry Wogan geeft altijd zo’n verfrissend commentaar xD

Turkijeee :couplekiss_man_woman: Düm tek tek
mogen de beste winne ik hoop op turkije:D ma we zullen wel zien:)

Ik vond Turkije het een beetje hetzelfde als voorgaande jaren (vorig jaar vond ik wel leuk van Turkije trouwens!) met die ene die toen gewonnen had enzo…

ik ben zelf Turks maar ben in België geboren en ik vind Hadise zeg maar een slut… en haar liedje is afgezaagd na die paar keer dat ik hem hoorde… Maar ik stem toch liever op Turkije dan België - niet dat ik voor België kan maar gewoon in gedachte weetjewel -

Niet beledigend bedoeld maar ik vind België’s liedje nou ook niet echt interessant xD Vorig jaar vond ik m wel grappig!

Wat vinden jullie van Noorwegen? (filmpje staat op mijn profiel)

Hadise gaat winnen :ok_woman: Dat is duidelijk! hihihi…

Hadise is dus echt geen slut hé, mijn nicht is een goede vriendin van haar en we zijn eens met z’n allen in Antwerpen gaan shoppen, is echt een heel lieve meid

ot: ik kijk er elk jaar naar, dit jaar heb ik aleen het liedje van belgië en turkijë gehoord
en nu maar hopen dat België vanaf volgend jaar niet meer mee gaat doen aan dat circus en dat zelfde geld ook voor Jesc
't zou wel plezant zijn moest Turkijë winnen, dan wint belgië ook wel een beetje

Nou je kunt het liedje van Noorwegen op mn profiel luisteren, dan heb je wat meer stof om over te praten misschien? :slightly_smiling_face: Ook kun je op youtube zoeken naar eurovision 2009 official in combinatie met een land ofzoiets dan komen er ook wel veel liedjes uit!

Ik vind die van “ons” trouwens echt niet leuk ofzo, hoe gaan we winnen met 3 “toppers” in een gek verkleed pak? :tipping_hand_man:

Turkije zeker weten :wink:

Nou ik vind het liedje van Nederland anders wel erg sterk in vergelijking tot andere liedjes hoor! Finland is ook wel leuk… Maar jullie moet echt even youtuben xD Er is meer op de wereld dan Turkije xD! (weer, niet negatief bedoeld:))

Ik heb het ook niet over haar karakter maar over haar kleding… xp

Ik heb het ook niet over haar karakter maar over haar kleding.. xp

Ach dat hoort er een beetje bij he xD Ruslana was ook zo, die heeft ook nog gewonnen xD En dat kan ik dan trouwens al helemaal van Beyoncé enzo zeggen xD Jezus, die lopen echt halfnaakt rond soms:P

Ja daar heb je wel gelijk in, Hadise mag wel ietsje meer kleding aan doen ahha :stuck_out_tongue:

knap hoor dat je aan mijn post kan zien of ik niet heb ge-youtubed. (ook niet negatief bedoeld ofzo :wink:)
nou helaas heb ik dat wel gedaan en de liedjes die ik heb gehoord vielen me allemaal tegen. behalve turkije dus. ook al begin ik dat lied zat te worden omdat het de hele tijd op de turkse kanalen komt maar ik vind het zeker de beste van wat ik heb gehoord.

That’s the same
zie het probleem er niet van in om op podium iets kort te dragen, of een sexy kleedje
daarom ben je nog geen slut