Europeze verkiezingen

[i]Ik zapte gisteravond wat rond… en wat ik zag was niet te geloven; Geert Wilders gewonnen?

Vol verbazing en gierend in bed te liggen van het lachen, ging hij even zijn vuur spuwen op Kabinet Balkenende-Bos

Wat vinden jullie van dit resultaat? Ik had wel verwacht dat de PVV ver zou komen, maar niet zo ver.[/i]

Ik mag die man niet.

[i]Die beste man ( ‘die’ is toch aanwijzend voornaamwoord nu toch?) heeft zo zn trekjes, maar toch… Hij heeft goede ideëen.

Maar goed;geen discussie over wat wij van onze waterstofperoxide held vinden.

Wat vinden jullie nou van de uitslag?[/i]

Ik vind wat hij doet harstikke goed!
En ben blij dat hij gewonnen heeft want dan word er eindelijk een keer wat aan gedaan hoop ik.
Wat nederlanders ontslaan ze nu, en hoor je op het nieuws dat ze buitenlanders naar hier willen halen om ze te laten werken.
wtf denk je dan, net of wij nederlanders geen werk meer nodig hebben.
En maar gek vinden dan meer mensen een uitkering aanvragen

En gelderland heeft massaal op hem gestemt.

www.tvgelderland.nl staat het op

Hoe meer Nederlanders er een uitkering vragen; hoe minder geld Nederland heeft; Hoe minder snel ze iets kunnen doen aan de recessie.

Het was te verwachten, maar nee, blij ben ik er niet om.

Gelukkig is de D66 ook een winnaar, de partij waar ik op gestemd heb.

Had het verwacht

Ik had het verwacht, genoeg onderzoeken wezen al uit dat veel mensen op hem zouden stemmen.

Maar je kan mensen beter een uitkering geven dan niks, en dat geldt al helemaal in een recessie.

Had het zeker verwacht

Edit: Het is Europese

Ze zeggen dat de meeste buitenlanders PVV haten, maar ik vind ze best wel goede ideeen hebben!

Ik vind het erg jammer hoe het gebracht wordt. Blijkbaar is het normaal geworden om in een Tweede Kamer debat kutmarokkaan te zeggen en beledigende woorden op een groep mensen te plakken. Je kan het misschien wel verwachten bij tieners/pubers, maar 30 jarige mannen die Nederland moeten vertegenwoordigen. Uh nee. En de vergelijking van Mein Kampf met zijn film. Allemaal aandachttrekkerij.

En ik weet dat dit een verkiezing over Europa was, maar er wordt ook voorspelt dat PVV de grootste partij in de volgende Tweede Kamer verkiezing word. En ik denk dat dat ook te maken heeft omdat sommige mensen op de underdog willen stemmen.

Wat voor problemen zal zorgen, want de meeste partijen zeggen dat ze “inhoudelijk” niet met de PVV kunnen samenwerken.

Ja zo :stuck_out_tongue:.

Ik ben écht uit de loop wat Nederlands nieuws betreft.

Anyway, ik denk dat het een teken van de tijden is. Als het slecht gaat met een land dan toont de geschiedenis aan dat ze in verkiezingen massaal naar (extreem-)rechts zwerven.
En Nederland is niet de enige met dit probleem: in de UK heb je nu het BNP waar celebrities voor véchten om het publiek te overtuigen dat dat geen goede keus is, en hier in Oostenrijk heb je de FPÖ die net als Wilders loze kreten heen en weer smijten om de stemmen van jongeren voor zich te winnen (“Abendland im Christenhand” en “Für Österreich da statt EU und Finanzmafia”, dat soort dingen. Ik zie die posters iedere dag als ik met de bus reis >.< ).

Ja, ik heb niks met mensen als Wilders (en Verdonk, toen ook, toen die haar eigen partij op ging zetten), die zich meer druk maken om catchy kreten uit te slaan en controversiële uitspraken te maken zodat meer mensen op hen stemmen.
Dus ik vind het jammer, maar hopelijk gaat Nederland weer normaal stemmen als het met de economie wat beter gaat (wat, ik moest net echt een minuut ofzo nadenken over het woord ‘economie’, ik was het compleet kwijt. Ugh mijn Nederlands wordt zo slecht…).

Tsja, ik heb Groenlinks gestemd, ik ben het niet eens met Wilders en de ideeën van zijn partij, ik baal er ook wel van dat de partij waar ik op heb gestemd zo laag is geëindigd.

Ik heb op de pvv gestemd. Ik mag Wilders niet, maar zijn partij had voor de Europese verkiezingen wel goede standpunten.

Same here.

Serieus ? Langs de ene kant hoor je dat hij gehaat word, en nu wint hij xD
Achja ik ben er niet zo van op de hoogte aangezien ik niet in nl woon.

Misschien kom ik dom over maar dus nu neemt hij de plek van Balkenende over??

Nee hij neemt die plek over, hij krijgt nu een gedeelte van de zetels die Nederland heeft gekregen in het Europese parlement.
De verkiezingen voor de plek van Balkenende zijn volgens mij volgend jaar of over 2 jaar ofzo :stuck_out_tongue:.

Verder was de uitslag te verwachten. In tijden like this, worden mensen bang en hebben geen vertrouwen meer in huidige kabinet (die er overigens ook een beetje een potje van maakt). En dan komen er andere partijen die daar mooi op in spelen zoals Wilders en D66. Die hebben duidelijke punten zodat mensen weten waar ze aan toe zijn.

CDA is nog steeds de grootste partij met 31 zetels.

Nou, dat vind ik ook niet goed. Ik ben tegen religeuze partijen, vooral als ze abortus of euthanasie verbieden; als je er tegen bent, doe het dan niet, maar laat mensen die het wel willen hun gang gaan.
En de PVV heeft misschien gewonnen, maar dat betekent dat ze de grootste vooruitgang geboekt hebben, niet dat ze nu Europa gaan leiden ofzo ;p
En ik heb zo’n enorme hekel aan Wilders.