europa postzegels - help??

Hoi,

Ik heb een vraagje, heb al de zoekfunctie gebruikt maar kon er niks over vinden.
Ik woon in Nederland.
Kan ik een europa postzegel gebruiken als ik post moet versturen naar Nederland, dus gewoon het land waar ik dus zelf ook woon?

Ik heb namelijk 2 vellen europa postzegels, doordat iemand op het laatste moment haar bestelling terug trok, zit ik nu met die postzegels.

Groetjes

Hm, ja, dat kan wel denk ik! Maar vind je dat niet zonde dan, want die zijn wel duurder…
Je kunt ze ook gewoon bewaren totdat je een keer iets moet versturen in Europa? (:

ja dat kan, maar dat is duurder dan normale nederland-postzegels. Die europazegels kan je heel lang bewaren, omdat er tegenwoordig geen prijs meer op staat maar een getal!! Dus koop lekker nederland zegels, die europazegels krijg je vast nog wel op.

Bedankt voor het antwoorden dames :wink:

het klopt dat 1x nederland postzegel 46 cent kost
en die van europa iets van 70 cent
maar zou ik dan niet bijvoorbeeld op een pakje dat 150 weegt 2 europapostzegels kunnen plakken, wat normaal ieta van 3 nederland postzegels zou zijn ( zodat ik niet te veel frankeer)

x

^ Nee, dat kan sowieso niet!
je moet je gewoon houden aan de hoeveelheid die bij het aantal grammen staat.
Anders krijg je je pakketje weer teruggestuurd.

Oo oke snap het :wink:
Heb voor de zekerheid al nieuwe postzegels gekocht…

Bedankt!!

Topic mag gesloten worden :wink:

Je kan ook gewoon bij postkantoren je post laten wegen en dan printen zij een postzegel uit en betaal je hem daar.
Dan hoef je niet 't risico te lopen dat je zegels koopt, ze toch niet gaat gebruiken en er dan mee blijft zitten.

Slotje op aanvraag van de ts.