EUR Bedrijfseconomie en Rechten

Hoi allemaal!

Ik zit nu in vwo 6 en wil daarna (waarschijnlijk) het mr drs programma aan de EUR gaan volgen. Zijn er meiden die dat programma volgen/gaan volgen/ hebben gevolgd?
Ik ben benieuwd!

Upppp

UP, ik ben echt heel benieuwd naar de ervaringen met dit programma!

Een vriendin van me doet dit! Het is wel heel zwaar vindt ze, omdat je natuurlijk twee studies tegelijk volgt, dat moet je wel goed onthouden. Ze heeft haast geen vrije tijd omdat ze heel veel huiswerk moet maken en voordat ze aan de studie begon heeft ze haar wiskunde al op de uni bijgespijkerd en meegedaan aan het pre-programma. Dus ze was al ver voordat het schooljaar begon, echt in de zomer nog, al bezig op de uni omdat ze wiskunde A had gedaan op de middelbare. Verder vindt ze het het wel waard, ze heeft heel erg naar haar zin en ze is toch geen feestbeest of wat dan ook en vindt het prima om veel tijd aan haar thuiswerk te besteden. Ze heeft voor haar eerste tentamen een 8 gehaald en is heel erg trots haha!

Het zal vast per persoon verschillen hoeveel je thuis aan je opdrachten zit, dus daar moet je me niet teveel op vastspijkeren! Maar het is natuurlijk meer dan een normale studie omdat je er twee tegelijk volgt…

Ah dankje! Ik heb ook wiskunde A dus je maakt me nu wel bang haha, maar misschien is dat pre programma ook wel iets voor mij :slightly_smiling_face:
Ging VWO haar vrij makkelijk af of had ze daar soms ook wel moeite? Misschien dat dit nog een beetje een richtlijn is

VWO ging haar wel gemakkelijk af, ja. In de les niks doen en lol trappen en dan een dag van tevoren alles maken en leren en dan op de toets een 8 halen. :’).

Haha oke dat klinkt wel als mij inderdaad… Ik dacht eigenlijk dat als VWO me zo makkelijk afgaat dat dit me ook wel zou lukken maar dat klinkt als onderschatting :flushed:

Het grote verschil is denk ik gewoon dat je twee studies tegelijk wilt doen, dat is hoe dan ook aanpoten. Als je 1 van die 2 studies zou doen, denk ik dat het je inderdaad wel vrij gemakkelijk af zou gaan. Ik zei trouwens niet dat het je niet ging lukken he, haha, het is gewoon wel veel werk (vindt zij).

Dat is waar. Benieuwd naar nog meer andere ervaringen!

-

upje voor je

Nog maar een upje

Laatste up en dan geef ik het op haha

Sowieso een meeloopdag doen! En dan niet dat je met een groep scholieren een voorlichting krijgt ofzo, maar echt één op één met een student (het liefst geen eerstejaars, want voor hen is het ook nog vrij nieuw), en misschien meerdere keren met dezelfde zodat je een wat completer beeld krijgt.

Ik ken helaaas helaas niemand die dit doet… En als je een meeloopdag doet bij de EUR zelf kom je in een groep van 15, met de standaard voorlichting (heb ik al gedaan)
In januari ga ik nog proefstuderen, en dan moet ik mn keuze maken dus vandaar dat ik hier op zoek ben naar ervaringen :slightly_smiling_face:

Volgens mij kun je de opleiding gewoon mailen dat je dat graag wil, volgens mij moet dat wel lukken. Proefstuderen is trouwens nog beter, als je de mogelijkheid hebt om met wat studenten te praten is dat ook goed natuurlijk :slightly_smiling_face:

Ik ben met het programma gestopt. Het is wel goed te doen, omdat je maar een keer in de week rechten hebt. Dit is trouwens wel iets om op te letten, je hebt 5 dagen in de week economie en dan op vrijdagmiddag nog een paar uurtjes rechten. Veel mensen uit mijn jaar die eigenlijk rechtsgeleerdheid wilden gaan doen zijn al heel snel gestopt met economie, omdat het tegenvalt hoe weinig je eigenlijk met rechten bezig bent. Als je economie en bedrijfseconomie echt leuk vindt (en je bent er een beetje goed in) is het programma echt goed vol te houden.

Hoe lang heb jij het programma gevolgd dan? En die paar uurtjes rechten zijn toch niet alles wat een normale rechtenstudent heeft, je moet dan nog veel thuis doen lijkt me?