ethinylestradiol/levonorgestrel

Hallo meiden,

Ik ga binnenkort aan de pil en heb van de huisarts ethinylestradiol/levonorgestrel 0,02/0,1 meegekregen. Nu had ik dit gegoogled en ik las echt hele slechte ervaringen met deze pil. Vandaar had ik ook om reacties over deze pil gevraagd in het officiële ‘de Pil’ topic. Hier kreeg ik niet veel reactie op alleen dat veel vrouwen deze pil ook slikken, omdat deze pil vaak als eerste pil wordt voorgeschreven.
Nu vraag ik me af wie van jullie deze pil ook slikken en wat jullie ervaringen zijn. Natuurlijk zijn de bijwerkingen per persoon verschillend, maar toch zou ik jullie ervaringen willen weten!

Heb hem ook, geen slechte ervaringen/bijwerkingen.

ik heb hem ook
en geen problemen mee
slik hem denk 2 jaar ofzu

Hoi!

Ik heb die pil ook gehad en als eerste geslikt.
De eerste paar maanden gingen goed en had ik vrijwel geen bijwerkingen.
Na een maand of 3 kreeg ik alleen wat gespannen borsten die iet wat pijnlijk waren.
Maar die pil was te licht voor mij, ik kreeg bloedingen buiten mijn menstruatie om (hoe zeg je dat?)
dus heb ik nu een zwaardere variant.

Maar inderdaad iedereen is anders en kan verschillende bijwerkingen krijgen.

Succes!

Oke! Het is natuurlijk ook zo dat wanneer er gevraagd wordt om een mening van iemand over iets, dat mensen eerder laten weten dat ze er ontevreden mee zijn dan tevreden

Ik had eerst stediryl (of hoe je dat ook schrijft) en daarna kreeg ik levonorgestrel vanwege de ziektekostenverzekering. Wat je zelf al zei, bij iederee zijn de bijwerkingen anders. Maar zodra ik nieuwe nodig heb dan ga ik weer terug naar mijn oude. Krijg ontzettende downperiodes en een naar gevoel van die pil. Dan maar bijbetalen!

Als ik kijk naar de reacties op internet lijkt het wel of dat degene die voor deze pil een andere hebben gehad meer last lijken te hebben van bijwerkingen. Dus dat wanneer je voor het eerst aan de pil gaat, de bijwerkingen minder zijn

Het is de meeste voorkomende pil… Als hij slecht was dan hadden een heel groot deel van de meiden hier hem niet…

ik heb hem ook gehad, eerst de lichte en toen wat zwaarder… maar ik kreeg ook van die bloedingen, een week voor de stopweek… dus ben ik helemaal gestopt!

Wat noem jij slechte ervaringen/bijwerkingen dan?

Ik heb de zwaardere en heb er niet zo veel problemen mee

Er is een pil-topic: http://forum.girlscene.nl…e_Pil/list_messages/97475

Ik heb hem ook en slik hem drie maanden door. Gaat prima, geen bijwerkingen, nergens last van. Ik heb dus ook geen doorbraakbloedingen oid terwijl ik hem wel volledig door slik.

ik heb nergens last van, wel eerst steeds bloedingen rond m’n menstruatie terwijl ik m gewoon kon doorslikken, maar heb nu n zwaardere variant en nu heb ik daar geen last meer van…
verder helemaal nergens last (gehad)

Ik heb eerst ook een andere gehad, heb even opgezocht… ik heb eerst microgynon 20 gehad en slik nu voor twee maanden denk ik deze? Ik heb nergens last van in ieder geval. Je weet het in ieder geval nooit zeker tot je het probeert, als het niet bevalt kun je altijd nog stoppen en op een andere overstappen.