etenswijze marokkaanse mensen??

hallo allemaal,
ik wist niet waar dit bij hoorde dus ik dacht zet het maar hierbij,
ik heb een engels presentatie over de marokkaanse keuken,
ik moet deze vraag beantwoorden::

‘een beschrijving van de keuken:
wat en wanneer eet men s’morgens s’ middags s’avonds en tussen door’

zouden jullie voor mij een antwoord kunnen geven op deze vraag^^ want ik heb geen idee en google helpt me niet:(:frowning_face:
alvast bedankt(K)

Ik ben marokkaans, maar ik eet niet anders dan de normale mensen?

hahaa dat dacht ik ook al ik vond het al een raare vraag hahahaha maar bedankt dan zet ik de ‘gewone’ etenswijze in mijn veslagXD

dankje(K)

Gerechten die vaak voorkomen zijn: Marmita, Couscous en Tajine.

In de ochtend ontbijten we op z’n Marokkaans. Denk aan: Marokkaanse thee, geroosterd stokbrood met olijfolie.

In de middag een warm gerecht, zoals een visschotel of marmita.

In de avond drinken we nog een keer thee en af en toe Marokkaanse koffie met Marokkaanse koekjes.

dus jullie eten s’ochtends en avond eten geen lunch??:grinning::blush:

In de ochtend ontbijten we gewoon. Tussendoor eten we wat er te eten valt xD
s’Avond bijvoorbeeld eten we de restjes op. Maar we eten goed, dus in de avond hebben we zelden honger.

Het klinkt echt lekker wat hierboven beschreven wordt!

dankjewel voor de informatie!!!

(K)(K))

Is het ook wel. Sommige gerechten zijn te heerlijk voor woorden.

Vrijdag is Couscous dag =p

You’re welcome! x

ik heb nog een vraagje:$ zijn er ook typische ingredienten die gebruikt worden??? in de marokaanse keuken?
(K)

Ik ben dan wel niet Marokaans, maar mijn vader vind het leuk om ‘‘speciaal’’ te koken, en hij kookt dan wel vaker met een tajine. Daar worden dan aardappelen, worteltjes, en andere groenten in gedaan, en natuurlijk vlees -bij ons altijd kip- en meestal nog rozijnen en vijgen.
De groentes worden altijd heel grof gesneden, meestal alleen door de helft, maar ze worden gewoon gaar, heerlijk!
Het is trouwens ook heel lekker in combinatie met rijst of couscous.

haha ik las eigenwijze marokaanse mensen :stuck_out_tongue:

Ja, za3fran. Dat is een gele kleurstof. Verder wordt er veel gebruik gemaakt van gember en zwarte peper. Zonder dit alles zal het eten niet lekker smaken en er minder mooi uitzien.

dankjewel(K)