Eten uit verveling

Hallo allemaal,

waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn, maar ik ben afgelopen 1,5 jaar kleine 10 kilo aangekomen. De helft hiervan is van de pil, want ik ben begonnen 1,5 jaar geleden begonnen met de pil, maar na 10 maanden ben ik daar weer mee gestopt. Ik ben intussen ook op kamers gaan wonen, want ik ben aan nieuwe studie begonnen. Nu zal het overwegend corona kilo’s zijn, maar ik ga de laatste tijd steeds meer eten uit verveling. Overdag tussen de lessen door eet ik en 's avonds na het eten, eet ik ook nog wel een koekje en dat blijft bijna nooit bij 1. Ik merk dat ik geen honger heb, maar iets te doen wil hebben.

Het is niet dat ik dik ben, maar ik begin wel een buikje te krijgen en ik haat het dat ik nu ineens een vetrol krijg. Ik was altijd veel te dun, maar zit nu op normaal gewicht.
Ik wil wel weer gaan sporten, maar dat heeft ook een aantal tegenslagen gehad hier in de nieuwe stad. Het gaat mij nu vooral om het verveeld eten tegen te gaan. Heeft iemand tips om dit tegen te gaan?

Ik zou zeggen geef jezelf iets meer ruimte, gun jezelf dat snackje, maar let gewoon een beetje op. Balance is everything. En sporten kan je misschien ook buiten doen? Gewoon een stukje wandelen na het eten of een stuk fietsen? Heerlijk op een zomeravond zoals die van de laatste tijd.

hoi!

ten eerste: de pil is geen directe oorzaak voor gewichtstoename. Er zitten namelijk geen calorieën in de pil en om aan te komen moet je voor een langere periode meer calorieën binnen krijgen dan je verbruikt. Het is wel zo dat de pil je hongergevoel kan aanwakkeren en hormonen wat in disbalans komen wat er dus voor zorgt dat je meer gaat eten om deze honger tegen te gaan en je dus aankomt. Dit komt alleen puur door het extra eten van calorieën, niet door de pil zelf.

je zegt dat je iets te doen wil hebben als het om eten gaat. Ik weet dat het saai klinkt, maar als het puur het kauwen is wat je fijn vindt, doe dat dan op een komkommer of een kauwgomtje. Dan heb je toch het eet-gevoel zonder dat je calorieën binnenkrijgt. een andere tip is om je ontbijt, lunch en avondeten groter te maken waardoor je vol raakt en daarna geen trek meer hebt om te snacken (bijv die koekjes na het avondeten). als je een goed gevulde maaltijd hebt genuttigd, zal je niet meer hunkeren naar deze extra snacks. Volumevoer is hierin het belangrijkst: dit betekent veel voedsel voor weinig calorieën, denk aan groente, magere vis/vlees/vegabronnen en veel drinken. Vocht zorgt er ook voor dat je een verzadigd gevoel krijgt.

en de belangrijkste tip: heb geduld! het heeft 1,5 jaar geduurd om de kilo’s er aan te krijgen, dus je zal minstens de helft van de tijd moeten gebruiken om het er af te krijgen. Volgens mij is het niet per se je doel om weer die 10 kg er af te krijgen, maar ik wil maar zeggen dat je gewoon de tijd moet nemen.
Succes!

^^Ik kan mij eerlijk gezegd niet herinneren dat ik meer ben gaan eten. Ik bedacht mij wel, mijn borsten zijn ook gegroeid, dat komt wel door hormonen toch? Kun je daar ook van aankomen? :cold_sweat:

Ik weet niet of het puur het kauwen is. Kan ik wel proberen. Ook al heb ik geen honger, ik heb toch trek in iets zoets, dus ik zal niet zo snel komkommer of fruit oid pakken.

Het is inderdaad niet mijn doel om af te vallen, ik heb lang op ondergewicht gezeten en zit nu eindelijk op “gezond” gewicht. Wel baal ik ervan dat mijn buik niet meer plat is, maar dat ik wat dikker wordt. Al zullen andere mensen nog steeds zeggend dat ik niet dik ben. Ik ben ook niet dik, alleen ik zie het wel of zo.

Misschien zoals Froucke ook al zegt, 's avonds een stukje wandelen oid, dan zit ik ook niet saai thuis met het niet willen eten

ja hoor borsten kunnen groeien en wegen dan natuurlijk ook meer!

nog een tipje, zero frisdranken! pepsi max cherry ofzo is echt een goede om zoete cravings te temperen. Nee aspartaam is niet slecht voor je, wel als je er 13 liter van op een dag drinkt :wink:

en meer bewegen is altijd goed natuurlijk! vooral als dat ook ‘afleiding’ geeft voor het eten

^^Ik drink sowieso weinig tot geen frisdrank en aspartaam vind ik echt smerig :"")