eten tijdens kerstgala

Wij moeten dit jaar het kerstgala organiseren maar dan ook echt alles moeten we zelf verzinnen van aankomst tot hapjes en drankjes en van activiteiten, aankleding tot docenten die we in willen zetten.
Het is best veel wat we moeten doen we mogen heel de aula gebruiken en de buitenplaats.
Heeft iemand misschien leuke ideeën, tips of ervaring (dit al eens gedaan)

Alvast bedankt

xx LD

Budget?
Voor hoeveel mensen?
Thema?

Het is budgetneutraal maar het moet geen honderden euro’s kosten (school betaald)
het gaat om zo’n 350 mensen
we hebben nog niet echt een thema

ik zou dan niet al te duur eten doen. hoe ziet op jouw school een kerstgala eruit? met een dj? zoals op mijn dramatische school echt een feest. of staat iedereen te eten en te praten?

Het is altijd leuk om een photobooth te hebben bij een gala, waar iedereen een foto kan laten nemen. Bij ons was er een leraar die ook hobbyfotograaf is, dus die zorgde altijd voor de foto’s op dat soort evenementen. Qua drinken zou ik gewoon frisdrank doen, misschien nog non-koolzuurhoudende drank en non-alcoholische champagne bij de entree voor een feestelijk effect. Versiering lijkt me niet al te lastig aangezien het kerst is (of hebben jullie een specifiek thema?) en het is misschien leuk om een bandje te huren voor het eerste uur die kerstliedjes speelt. Voor de daarop volgende uren zou ik een (school)dj laten draaien. Voor het eten zou je dingen kunnen kiezen die makkelijk voor te bereiden zijn (kerstkoekjes/chocolaatjes op een schaal bijv.). Misschien is het ook leuk om een stoomcursus stijldansen te doen aan het begin van het feest? Dat past toch wel bij een gala en zo krijg je ook iedereen op de dansvloer.

Iedereen komt wel chic gekleed zeg maar in jurk/smoking
We waren wel van plan iets met een dj te regelen, iedereen staat ook wel te praten (of op z’n telefoon je kent het wel denk ik :wink:)

thanks voor de tips xx

naar de aldi en action gaan, geld opgelost!

een bandje vind ik echt een super goed idee. en als iedereen staat de praten zou ik gewoon een aantal staantafels regelen ofzo, en daar zou ik dan snacks op zetten zoals borrelnootjes etc.

wij hebben qua hapjes altijd gewoon bartafels waar bakjes met nootjes, chips staan en gefrituurde dingen.