Eten tegen puistjes

Weet iemand misschien wat je wel en niet moet eten om van puistjes/acne af te komen? (Dus bijv. geen chocolade, etc, maar wat juist wél?) Is er voedsel dat op z’n minst een beetje helpt? Huidproducten helpen bij mij niet, of maken het zelfs erger. (maar tips zijn altijd welkom…) Ik loop er nu al een jaar of 6/7 mee, ik ben het zo ontzettend zat! Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

veel water drinken

gezond eten+veel water drinken.

IJzer? Zit in spinazie

dermatoloog gaan, zat er ook al 3 jaar mee en ben vorig jaar gegaan. En in na 2 weken zag ik al resultaat. Ik raad dit iedereen aan.

Ik ben ook naar dermatoloog gegaan. Die raadde me roacotane(?) aan. Blijkt iets supergiftig te zijn. Heb ik dus niet genomen

Ik ben begonnen met alle zuivel te laten, zink te nemen, een leversparend dieet en kruiden die goed zijn voor je huid. Overgeschakeld op producten die zacht zijn voor je huid (lees; niet steeds het beschermlaagje eraf halen).
En nu ziet mijn huid er enorm gezond uit en ik voel me ook veel beter.

Zuivel laten? Ik dacht dat dat juist wel goed zou zijn! Heb je zinkpillen genomen? Of hoe heb je zink binnengekregen?

Ik ga waarschijnlijk ook naar de dermatoloog, maar ik vind het altijd zo stom om voor alles naar een dokter te rennen. Maar ik heb het nu al zo lang, en ik voel me er helemaal niet goed door. Bedankt voor de reacties alvast

jeetje, je kan ook overdrijven…

het is helemaal geen stomme reden om naar de dokter/dermatoloog te gaan.

ik heb ook lang last gehad van acne, heb echt alles geprobeert uiteindelijk schreef de dermatoloog mij isotreroïne (ofzoiets) voor het zijn best zware pillen mèt een héle lijst bijwerkingen, waar ik gelukkig niet veel last van heb gehad maar nu is mijn gezicht zooo egaal :slightly_smiling_face: echt waar. Ben van heel veel puistjes naar bijna puistjes vrij gegaan heel soms nog een kleintje hier een daar.

nu ben ik veel zelfzekerder over mijn uiterlijk en voel me ook gewoon veel beter in me vel.

gewoon een afspraak maken !

idd, naar de dermatoloog!! eventueel via je huisarts als je niet zeker weet hoe/waar je een dermatoloog kan vinden :stuck_out_tongue: succes!

Volgens mij heeft gezond eten een niet al te sterke invloed op je huid… iedergeval ik heb het nooit gemerkt. Dat chocolade puistjes juist zou verergeren is ook nooit aangetoond. Dus we kunnen je wel aanraden om gezond te eten maar en chocolade en vette dingen te laten staan maar waarschijnlijk heeft dit toch geen effect. Ik zou ook gewoon naar de dokter gaan of dermatoloog als het erg genoeg is en daar bedoel ik eigenlijk mee als het je belemmert in het dagelijks leven dat je bv. niet naar de stad gaat omdat je zo’n gezicht vol acne hebt.

Dat van chocola klopt, is nooit bewezen. Maar het is wel zo dat als je veel/vaak vette dingen eet, je huid er niet beter op word. (door het vet word er meer talg aangemaakt = puistjes)

Maar dat is natuurlijk ook bij iedereen verschillend. De een reageert er erger op dan de ander.

Ik heb bijna mijn kuur van roa gedaan, en het is niet giftig. Je gaat er heus niet aan dood, en ik heb geluk, ik had geen bijwerkingen. Kan er alleen goed over spreken.
Als het giftig zou zijn, zou géén enkel dermatoloog het voorschrijven als middel.

ik zit er nu al 2 maanden, maar zie nog steeds niet echt heel erg het verschil.;s

Verder hoor je vaak dat de pil ook heel erg goed werkt, zelf gebruik ik hem niet dus weet ik het ook niet…

Giftig niet, maar als ik ervaringen en reviews lees en hoor van mensen die Roaccutane gebruikt hebben en vertellen over de bijwerkingen die op kunnen treden, dan ben ik toch lichtelijk geshockeerd.
Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

De dermatoloog heeft mij dit een tijd terug ook aangeraden, maar ik heb toch vriendelijk bedankt.
Van mijn vriend mocht ik er zelfs niet aan beginnen.

Ik besta uit meer dan alleen maar puistjes.
Die puistjes horen bij mij, en dat heb ik langzaam wel geaccepteerd.
Ik heb geen pukkelloos velletje, maar ik heb wel nog heel veel andere pluspunten, en die probeer ik te accentueren.

Check dit http://www.beautylab.nl/2…-mooi-vetteacne-huid.html

ik kreeg ook roaccutane voorgeschreven,
heb een heftige vorm van acné, alleen op mijn kin, verder dus nergens :slightly_smiling_face:

dermataloog waarschuwde me dus voor bijwerkingen,
aangezien ik het niet over mijn hele gezicht heb.
bijwerkingen vielen wel mee, waren verwacht, ik kreeg last
van een nogal droge huid terwijl ik vantevoren een gecombineerde/vette huid had. het werd niet minder erg, maar de puistjes waren weg :wink:

en ik had op dat moment toch echt liever ietwat schilfers dan al die puisten op mijn kin. in de zomer moest ik ermee stoppen in verband met de zon en toen is het heeeeel mooi geworden. ook de schilfers waren weg.

nu is het inmiddels weer winter en ik moet zeggen dat ik er alsnog tevreden mee ben. zal wel een droge huid houden ben ik bang, maar dat heb IK toch liever.

Ik had erover veel research gedaan en ik was ook geshockeerd. Maar heb het uiteindelijk toch gedaan, ben er wel blij mee nu.
Maar ik had geen gewone puistjes. Als ik het ga uitleggen is het heel goor. Ondergrondse puisten, rood bergje van 1,5cm diameter+3witte kopjes erop Het was zo erg dat ooit een vriend van mijn broertje tegen mijn broertje zei of ik een huidziekte lepra had, die puist had een diameter 3 cm. En het was die dag fotodag -,- en heb de foto :grinning_face_with_smiling_eyes:

tis geen eten, maar groene thee schijnt echt heeeel goed te zijn tegen puisten

omg ja afschuwelijk. ik moest gister mijn jaarboekfoto’s maken en natuurlijk heb ik net een joekel op mijn WANG! :'D