Eten na schooltijd?

Hoi, ik had een vraagje. Ik weet dat het eigenlijk bij food & sport hoort, maar hier is het toch ietwat drukker en ik zou het graag wel van meerdere meisjes willen weten. :3

Nou, ik wil graag afvallen enzo, maar het gaat niet zo goed en blablabla. D: Een van de redenen is: als ik na school thuiskom, wat moet ik dan doen qua eten? Al heb ik wel of niet honger, ik eet toch wel altijd iets, vaak veel te veel. Maar, wat doen jullie als jullie na school thuiskomen? Ik ben ook altijd wel blij als ik om ongeveer 4 uur uit ben, want dan heb ik minder tijd om mezelf vol te proppen, en is mijn -als ik geluk heb- moeder thuis en heeft ze vaak al gekookt enzo. (:

Toen ik op school zat, had ik ook zin om me na schooltijd helemaal vol te proppen met snoep en koekjes. Ik heb toen bovenop de kast waar dat ligt, een schaal appels gelegd. Dus elke keer dat ik daar heen liep, zag ik die appels. Dan nam ik of een appel, of niks. Dus dat hielp wel :slightly_smiling_face:

Als je eet, eet dan gezond. Een appel, komkommer. Dan heb je wel wat gehad maar niks ongezonds. Ik at eerder na schooltijd een zak chips leeg en een reep chocolade :’). Maar dat was meer omdat ik me rot voelde :’) Ben er opzich niet dikker van geworden maar het was wel super ongezond en kostte veel geld.

Ik eet meestal een sneetje brood met wat fruit.
Soms 2 sneetjes en geen fruit.

Ik houd ook van appels, maar dan eet ik daar weer te veel van, en we hebben heel soms maar appels thuis… Nu wel weer, maar dat is na een tijd dan ook weer op en dan duurt het wel weer even. Maar als ik om 2 uur uit ben ofzo en ik kom thuis is het echt heel moeilijk om op 1 appel te leven lijkt mij? D:

Ik krijg na schooltijd altijd een enorme vreetbui. Maar dat komt omdat ik op school zelf meestal nooit eet, dus dat kan je het beste doen → genoeg eten op school.

Granenkoekjes? Een bruine boterham?

Ik weet wat je bedoelt. En het scheelt inderdaad echt of je 2 uur of half 5 thuis komt.
Je kunt natuurlijk fruit maken, een bakje met fruit vult erg. Magere yoghurt en dan kun je er iets van jam doordoen (of fruit natuurlijk). Je kunt wat brood eten, salade maken, en losse groenten (paprika, tomaat, komkommer, etc.) is ook heel lekker gewoon met peper en zout.

Niks eten, of anders fruit.

Ik had hetzelfde probleem, en toen ben ik meer óp school gaan eten. Dus ipv 2 broodjes op school nam ik nu 3 mee, en toen had ik uit school minder honger en dus nam ik minder vaak chips/koekjes en vaker een stuk ontbijtkoek/een banaan ofzo.

Een stuk fruit.

Ik deed dat eerst ook, maar ik eet nu gewoon of twee gezonde koekjes of een stuk ontbijtkoek en anders helemaal niks.
Is allebei wel gezond (neem ik aan).

Hmm ik eet ook heel veel, maar ik schijt ook heel veel, om het maar even zo te zeggen. en ik heb ook een mooi gewicht. leve de spijsvertering :metal: