Eten na het hardlopen?

Hey
Ik ga de laatste tijd vaak hardlopen, maar als ik dan thuis kom heb ik meestal wel honger… :bored:
Weten jullie iets GEZONDS wat ik dan kan eten?

Kus, Isa

Fruit?

En misschien eerst een glas water drinken zodat je het ´vol´gevoel eerder krijgt.

ik eet altijd een banaan net na het hardlopen en drink heel veel water, wat voor mij goed werkt. Ik vind een banaan perfect: het stilt de honger en is lekker zoet, maar is geen hele maaltijd. Dus dat werkt voor mij.

Maar ik heb ergens gelezen dat citrussap (sinaasappel, grapefruit, etc.) drinken na het sporten ook heel goed voor je is, een soort natuurlijke sportdrank. Maar niet iedereen’s maag is even dol op die zure sappen (de mijne in ieder geval niet heel erg).

Fruit / Yoghurt / Kwark / Handje rozijnen.

ik denk dat eiwitten goed zijn voor na het sporten. dus iets van kwark ofzo? of yoghurt anders…

Sowieso altijd water drinken na het hardlopen is mij verteld, dat extra vocht heeft je lichaam nodig :slightly_smiling_face:

Ik ga meestal voor een boterham met pindakaas ofzo, maar geen idee of dat qua voedingsstoffen ook goed is. Kijk anders eens via google op ‘pre- post workout snacks’ oid (:

Mijn coach zegt altijd:
Ranja/sportdrank na/tijdens het sporten (en anders water)
mueslireep, banaan, yoghurt/kwark na het sporten

nooooit citrus na/tijdens het sporten vanwege het zuur.

Koolhydraten en eiwitten. Ik plan het altijd zo in dat ik na het sporten een grote maaltijd eet (ontbijt/lunch/diner)

Dankjewell allemaal :slightly_smiling_face:<3

Kwark of iets anders met veel eiwitten. Zo herstellen je spieren sneller. :slightly_smiling_face:

Als je honger hebt moet je eten… geen water drinken. Hoewel water natuurlijk altijd goed is.