Eten in gezelschap

Hoi! Ik zit al een tijdje ergens mee en hoop dat jullie wat tips hebben.
Ik heb namelijk moeite met eten in gezelschap. Zo ben ik namelijk bang dat mensen op mij letten en opmerkingen maken over mijn eetgewoontes of als ik niet meer hoef dat ik het dan laat staan etc.
Momenteel ben ik wel bezig om dit probleem te verminderen (denk aan eten in restaurants).
Nu geven de ouders van mijn vriend morgen een BBQ. Hier komen dus zijn broer en zussen + aanhang en kids. Ik zie er nu erg tegenop om te eten.
Mijn ouders en mijn vriend zijn op de hoogte van mijn moeite met eten.

Iemand tips zodat ik toch iets kan eten?

Mensen kijken heus niet naar hoe anderen eten, iedereen heeft het te druk met zijn eigen bord. Opmerkingen maken, is iets anders. Ik krijg ook vaak opmerkingen over mijn eetgewoontes, maar die negeer ik gewoon. En als je genoeg hebt, laat je het gewoon staan. Je bent ze geen uitleg verschuldigd.

Ik denk dat het voordeel van een BBQ is dat het niet zo’n “stijve” setting is als een restaurant. Vaak kun je gewoon een klein beetje eten op je bord doen en wat rondlopen terwijl je het eet. Zo kun je misschien het gevoel dat mensen op je letten vrij letterlijk uit de weg gaan. En door steeds 1 stukje vlees of een beetje groente of wat dan ook te pakken, zien mensen ook niet wat je precies allemaal eet. En zoals Cinnaber al zei, mensen letten echt niet op hoe je eet :slightly_smiling_face: Zeker bij een BBQ niet, daar is de gezelligheid vaak belangrijker dan het eten haha.

Ik kan je er van verzekeren dat niemand zich ermee bezig houd hoe of wat jij eet. Mensen zijn geabsorbeerd in hun eigen eten en anders gesprekken. En daarbij is naar mensen kijken die zitten te eten niet bijzonder smakelijk