Eten bij sportdag

Hoihoi,
Ik ben sinds een tijdje gezonder aan het eten maar morgen heb ik sportdag en meestal is het meer gezellig dus dan eet je meer koek en snoep zegmaar.
Maar hebben jullie misschien tips dat ik daar niet aan de tomaatjes hoef maar wel gewoon wat lekkers?
(sportdag bij ons is niet echt sporten maar meer leuke activiteiten doen)
xx

Snack A Jacks uit de automaat op school? Broodje gezond halen in de pauze? :slightly_smiling_face:

Lekkere broodjes mee nemen en die gezond beleggen.

het is op n hockeyclub en kantine is gesloten…
snackajacks zijn wel goed idee!

tips voor beleg voor de broodjes?

Misschien lekker broodje voor jezelf maken dus als je van tonijn houdt, iets met tonijn(salade), sla, ei, tomaat bijv. Of een broodje gezond maken, of kipfilet + komkommer vind ik zelf heel lekker (kan ook met kaas) :slightly_smiling_face:

Ik had vandaag sportdag en ik heb een broodje met kaas & komkommer meegenomen :slightly_smiling_face:

Bolletjes, pistoletjes, croissantjes (niet erg gezond), kaiserbroodjes ofzo? Het is wat minder standaard als gewone broodjes en je kunt ze beleggen met van alles wat je lekker vind!

Werkelijk, broodjes gezond zijn echt superslecht voor je.
Neem bijvoorbeeld iets als zuivelspread light met daarop komkommer en tomaatjes op een bruin pistoletje, dat is wel redelijk gezond.

^ Als je er allerlei dingen als mayo enzo op doet wel ja, maar als je gewoon 20+ of 30+ kaas pakt, kipfilet, tomaat, komkommer dan is daar niks ongezonds aan!

Superslecht is ook iet wat overdreven?
Ik doe gewoon 1 plakje ham, 2 plakjes kaas (van de kaasschaaf.) 1 blaadje sla, wat komkommer en 1 eitje. :slightly_smiling_face: Op een bruin pistoletje.

top! klinkt super lekker, morgen ochtend even alles in huis halen hihi

Dan vraag ik me af wat voor broodje gezond jij maakt xD Als je de juiste producten gebruikt en geen sausjes toevoegt snap ik niet hoe het ‘superslecht’ kan zijn.

Nee salades en soorten fruit mee?

Idd. Ja als je er mayonaise etc op doet is het slecht. Maar als je hem zelf belegd met gezonde producten is er niks slechts aan.

1 blaadje sla? Dan kan je er beter wat meer op doen.