Eten bij ouders crush

Volgende week ga ik bij de ouders van mijn crush eten, ik heb ze deze week al even snel ontmoet maar niet echt met hen gesproken.
Zijn ouders wilden dus graag dat ik bij hen zou blijven eten. Mijn crush is bijna 17 en ik ben 15. Ik ben nu al stik nerveus en weet dat ik me gewoon netjes moet gedragen enzo, dat komt dus wel goed. Maar laatst toen ik hen dus ontmoete namen ze ook niet echt de moeite om met mij te praten (ik ook niet echt eerlijk gezegd omdat ik nogal zenuwachtig was). Ik ben dus bang dat het nu weer stil valt enzo en we amper praten.
Ook vroeg ik me af of ik iets mee moet nemen ofzo. Ik weet niet echt of het over the top is om wat mee te brengen (en dan is het zo van: ‘‘uhm, hier een bos bloemen voor het eten…’’)

En ik weet ook niet of ze verwachten dat ik wat meeneem…

Gowse vraag upjee x

Ik zou persoonlijk niets voor ze meenemen, vind dat een beetje overdreven maar misschien ben ik nu wel heel asociaal. En met dat praten komt het echt wel goed! Anders zeg je dat van tevoren tegen je crush, kan hij altijd nog beginnen met praten als het stilvalt :slightly_smiling_face: Maar ik denk dat dit heel erg zal meevallen, die ouders zijn immers benieuwd naar je dus zullen wel wat dingen vragen. Geef wat uitgebreider antwoord dan alleen ja/nee en voilà.

Oké bedankt ! En misschien ben ik een hele erge muts maar ik ben bang dat ik iets krijg waar ike cht niet van hou ofzo.

Ik ben van de stelling dat je ALTIJD wat meeneemt voor de gastheer/gastvrouw, gewoon uit beleefdheid. Een bosje bloemen of een fles wijn (gewoon uit de supermarkt hoor) is goed genoeg. Dat laat tenminste zien dat je manieren hebt

Nu weet ik het ook niet meer. 2 meningen haha!

Ik neem persoonlijk niets mee naar de ouders van mijn vriend. Als ik iedere keer iets mee moet nemen als ik blijf eten, ja dan was ik nu blut geweest denk ik, en mijn vriend trouwens ook haha.

Nee maar over over die stiltes, die komen er denk ik echt niet hoor (: Je kan echt over van alles praten, school, werk, hobby’s, actuele dingen, zijn ouders werk, over je crush haha, teveel om op te noemen.

hey meid,
ik zou niet iets meenemen voor de ouders van je vriend, dan wordt het juist allemaal zo formeel enzo i.p.v. een lekkere ontspannen en gezellige sfeer. Ga daar heen en doe als of je helemaal op je gemak bent, dan kom je zelfverzekerd en interessant over. En vergeet niet dat die ouders misschien ook wel een beetje nerveus zijn, misschien is dit ook wel de eerste keer dat ze een van de vriendinnen van hun zoon ontmoetten. Maak je dus niet al te veel zorgen en geniet van de avond!
Veel succes!

Ik nam niks mee de eerste keer. Ik weet wel dat ik niet veel op durfde te scheppen en te eten haha, is nu wel anders. Maar het ligt denk ik wel aan hoe de familie is. Zijn ze heel netjes? Vraag het aan je crush?

Ik zou sowieso iets meenemen, geen bos bloemen maar een doosje bonbons ofzo. Dat valt áltijd goed in de smaak!

Veel plezier :slightly_smiling_face:

Ik zou een kleinigheidje meenemen!

Ik had er niet eens over nagedacht om wat mee te nemen.
Doen ze toch alleen in films dacht ik.

Om eerlijk te zijn vind ik het echt heel erg onbeleefd om niks mee te nemen, een kleinigheidje is niks mis mee. Niks meenemen vind ik best wel krenterig, aangezien zij een heel maaltijd voor jou maken…

Ik nam/neem nooit iets mee, vind t beetje te overdreven.

Lol. Ik dacht echt zo van: ze maken elke avond een maaltijd voor hun kind. Daar hoeft dat kind ook niks voor te doen. Ligt denk ik aan je opvoeding, deels in ieder geval.

De ontmoeting was kort, dus geen doemscenario bedenken dat ze geen moeite namen om met je te praten. Daarom is het juist heel goed om er te gaan eten. Gewoon jezelf blijven, kletsen aan tafel en leer ze beter kennen.

Het is mij iig nooit geleerd om wat mee te nemen als je bij iemand gaat eten voor de eerste keer. Maar ja dat zal wel weer aan mijn opvoeding hebben gelegen :"")

Ja dat ligt denk ik sowieso aan de opvoeding, maar vooral cultuur denk ik. Bij mij in de cultuur is het heel normaal om iets mee te nemen als je op bezoek gaat, gewoon bij eigen familie ook.

De eerste keer dat ik bij mijn vriend thuis kwam nam ik een grote bos bloemen mee, maar dat was vooral ook voor de moeder die ziek was.
De eerste keer dat ik daar ging eten/brunchen nam ik een doosje petit fours mee. (omg ik weet nog dat ik helemaal naar amsterdam was gegaan om kleine cupcakes te halen, maar die vond ik niet :stuck_out_tongue: )

Dat is maar hoe je het bekijkt. Van mij werd thuis wel verwacht dat ik meehielp in het huishouden, afwas doen, schoonmaken, stofzuigen, af en toe wat boodschappen halen.
Dus ja, op zich betaalde ik op die manier terug dat er voor mij kosten gemaakt worden, dat er voor mij gekookt wordt, etc.

Ik vind het ook wel zo leuk om iets mee te nemen. Ik las in een eerder bericht dat je het dan formeel zou maken. Zo zie ik het absoluut niet. Integendeel; ik vind het het ijs breken, het laat zien dat je het fijn vind dat je mag komen. Ik zou het houden bij een klein doosje bonbons, maak je elke vrouw blij mee en zijn moeder zal het ontzettend waarderen.