Eten bestellen

Hoi!
Ik merk dat sinds ik op mezelf woon, nu zo’n 1,5 jaar, ik erg vaak eten bestel. Niet alleen voor het avondeten maar ook wel eens lunch. Opzich zijn dit vaak wel gezonde maaltijden en kan ik het me wel veroorloven qua geld, maar toch voel ik me ergens een beetje schuldig op een of andere manier. Het is ook niet dat ik koken niet leuk vind, het is gewoon een soort luiheid denk ik?

Hoe vaak bestellen jullie eten en wat?

Ik bestel eigenlijk alleen eten als een soort beloning of om iets te vieren, maar dat is ook meer omdat ik het mij niet kan veroorloven om vaak te bestellen. Als ik er het geld voor had zou ik wel veel vaker bestellen. Koken kost zo veel tijd en moeite. Ik vind niet dat je je er schuldig over hoeft te voelen

Ik bestel echt nooit, ik kook iedere dag. Al dan niet heel simpel, maar ik heb altijd een zak voorgesneden wokgroentes.

weg

ongepast

Ik woon nog bij m’n ouders, maar toen ik een jaartje op mezelf heb gewoond heb ik nooit eten besteld. Vind dat een beetje zonde van m’n geld, maar als je je het kunt veroorloven ach wat maakt het dan uit.

Ik probeer het niet te vaak te doen, maar ik denk wel 1 keer per week.

Ik heb geloof ik 1 keer eten besteld en dat was toen een vriendin kwam logeren en we 45 minuten hadden om te eten (en te maken als we dat zouden doen) dus toen was de keuze voor bestellen snel gemaakt haha.