Essay schrijven

Hallo,

Ik moet samen met 2 andere studiegenoten een essay schrijven over evidence based practice in de zorg. Ik doe namelijk hbo-v. Ik had een goede titel voor het essay bedacht, maar dit is een vraag. Nu zei een van de studiegenoten dat een vraag niet mag als titel. Weten jullie of een vraag mag als titel voor een essay? Alvast bedankt!

Groetjes Anne

Upje!

Kun je zoiets niet gewoon vragen aan een van je docenten?

Over de inhoud hebben we het met de docent wel gehad, maar verder is het gewoon hier is de opdracht en maken maar. Hbo he :wink:

Dat slaat dus gewoon helemaal nergens op. Ik doe universiteit en als ik dat soort vragen heb - en ja, het komt wel dom over - stel ik die gewoon, net als elk ander. Het is heus niet zo dat als je HBO of WO doet, je álles zomaar moet weten.

OT: persoonlijk vind ik vragen altijd sierlijk en sterk. However, mij is geleerd dat ze dat juist niet zijn en vermeden moeten worden in zowel de titel als in de introductie. Ik zou zeggen: neem het initiatief en de gok als je de vraag écht goed vindt. Houd er wel rekening mee dat het geen middelbare school meer is en dat de titel duidelijk en professioneel moet zijn, geen kinderachtig geknutsel.

Dankje wel voor je reactie @Incinerating
Ik zal het de volgende keer wel vragen aan de docent.
Topic mag gesloten worden!

Een vraag mag zeker, wij leren echt essays schrijven, en de docenten zeggen zelf dat dat vaak beter staat dan een saaie titel.