Eryacne?

Heey,

Ik heb van mijn dermatoloog ‘Eryacne’ voorgeschreven gekregen, voor mijn acne.
Het is een creme die je op je gezicht aanbrengt, maar je moet daarna ook een laagje vaseline aanbrengen, omdat het je huid best schijnt uit te drogen…

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met ‘Eryacne’?

Ja ik heb het anderhalf jaar lang gebruikt. Ik deed er daarna ook nog een crempje op omdat, het heel erg je huis uitdroogt. Omdat, het best wel sterk spul is hou je er ook vaker littekens aan over. Maar als je niet aan je puistjes zit is die kans heel klein. Maar als ik jou was zou ik een antibiotica kuur vragen voor bacteriële infecties dat hielp bij mij veel beter en daar gingen mijn puisjes van weg. Nou succes meis!

Heb je al op google gekeken? Er zijn heel veel websites die recensies bijhouden van producten.

Wow dit klinkt wel als een aggressief product zeg.
Weetje dat Vaseline helemaal niet in de huid trekt? Het is parrafidum liquidum (aardolie product) wat altijd op de huid blijft liggen. Ik denk dat je er dan beter een andere milde creme kan gebruiken, wat niet teveel doet voor je huid dan goed hydrateren.

Verder heb ik er geen ervaringen mee :slightly_smiling_face: (heb wel acne trouwens)

Alleen aanbrengen op pukkels en de kans is groot dat je geen uitgedroogde huid aan overhoudt. Dus echt alleen aanstippen!

ik gebruik dit zelf ook, alleen als ik ontstekingen heb. Het brand best wel op je huid maar bij mij werkt het goed tegen puistjes en drogen ze snel uit. Maar ik gebruik het eigenlijk nauwelijks. Mijn huidtherapeute zei dat ik in de bijschriften moet kijken of je eryacné mag gebruik in combinatie met de zon… anders heb je kans op pigmentvlekken