Ervoor gaan, of toch maar niet?

Ik zal proberen om mijn verhaal niet zo heeeel lang te maken, voor het gemak -wat wel gaat lukken- :slightly_smiling_face:

Met oud & nieuw ging ik naar hét feest van het jaar van deze buurt.
Een supergroot feest met 3 tenten en ruim 3000 mensen, een geweldige nacht. :slightly_smiling_face:
Bij dat feest heb ik voor het eerst gezoend …
En het was niet zomaar ‘eventjes’ zoenen, nee, we waren ruim een uur bezig.
Ik vond het geweldig, er was alleen één nadeel; hij is 24 & ik ben 16.
Hij heeft mijn nummer gevraagd die nacht en de dag erna kreeg ik meteen een sms.
Sindsdien smsen we redelijk veel, maar niet heeel klef met duizend xjes/hvj/ly/etc.
Gewoon heel bescheiden 2 Xx-jes.

Drie weken later kwam ik hem weer tegen met uitgaan.
We hebben weer gezoend en de smsjes begonnen iets ‘gewaagder’ te worden…

Volgende week zie ik hem weer met uitgaan, ik kijk er enorm naar uit.
Hij heeft ook al een paar keer gevraagd of ik ook wat wilde drinken bij hem (hij woont 1 minuut fietsen vanaf mijn school).
In het begin dacht ik; hmm, geen goed plan…
Maar inmiddels heb ik er dus weer mee gezoend en hij is écht niet zo’n type dat alleen maar op seks uit is ofzo.
Wat sowieso niet gaat lukken, want ik ben niet zo’n type wat direct met iemand het bed in duikt.

Maar ik vind hem dus ontzettend leuk & tel de hele tijd de dagen af dat ik hem weer zie, etc.
Wat vinden jullie? Zal ik gewoon met hem afspreken en kijken wat ervan komt?
Ik zeg er wel even bij dat het zeker wel vertrouwd is, ook al is hij 24, mijn vriendinnen die hem ook kennen vinden hem heel leuk & lief.

ik denk dat je het wel kan doen :]

Gewoon doen! Zolang je hem maar vertrouwt!

Ik denk het niet.

je kunt het wel proberen,
maar je moet niet vergeten dat jij net voor het eerst gezoend hebt & hij waarschijnlijk al heel wat verder is.
maar als je overdat soort dingen met um kuntpraten enzo
kun je het altijd gewoon proberen (:

Alleen doen als je totaal niet met het leeftijdsverschil zit!
Al vind ik het wel een beetje raar dat een jongen van 24 achter een meisje van 16 aan zit…

Even mijn reactie onderbouwen: ik wil niet zeggen dat het niet kan. Want ik weet helemaal niet wat voor type het is, misschien passen jullie wel perfect bij elkaar, maar ik vind 8 jaar heel wat verschil, zeker als dit de eerste jongen in je liefdesleven is, hij is waarschijnlijk een heel stuk verder. En misschien is hij inderdaad niet uit op seks, alleen op langere termijn denk ik wel. Plus, dat je jezelf nog niet echt de kans hebt gegeven een jongen van je eigen leeftijd leuk te vinden. Ik denk dat je deze jongen vooral erg leuk vind omdat het de eerste jongen is waar je zeg maar aandacht van krijgt. Ik denk dat het een stuk makkelijker is voor jezelf als je wacht op een jongen van je eigen leeftijd. Maar nogmaals, je hoeft het niet direct op te geven.

Bedankt voor je reactie trouwens, op mijn topic! :slightly_smiling_face:

ja, maar ik vind wel dat je voorzichtig moet blijven. hij blijft 24 en als hij je iets flikt ben je mooi de lul.

Nou, het is niet de eerst jongen waar ik aandacht van krijg…
Het is wel de eerste jongen waar ik echt op in ben gegaan.
Dus het is ook weer niet zo dat ik vooral de aandacht leuk vind, ook al begrijp ik wel dat je dat denkt hoor!

Oké, dan is het weer wat anders. Moeilijk hoor! Ik denk dat je er wel in mee kan gaan, maar dat je wel erg goed moet oppassen!

Ik vind het een té groot leeftijdsverschil…jullie leven allebei anders, hij heeft al meegemaakt wat jij nog mee moet maken…niet dat dat heel erg is. Maar ik denk gewoon dat als jullie wat zouden beginnen, het niet bepaald lang stand houd…ik zou het niet doen als ik jou was.

Ja, gewoon doen. Als het leeftijdsverschil toch te groot blijkt te zijn, zie je dat dan wel weer. Wie weet wordt het geweldig en passen jullie wel heel goed bij elkaar. Ik snap wel een beetje wat je bedoelt want ik ken het wel van mijn eigen verhalen en die van vriendinnen, twintigers die op tieners vallen om het zo maar even te zeggen, en ze zijn in onze gevallen lang niet altijd vervelende mannetjes.

En ohja, over het leeftijdsverschil.
Ik vind het wel moeilijk om nu direct te zeggen wat ik ervan vind…
Het is alleen wel zo dat ik er in mijn omgeving heel veel mee geconfrontreerd word.
Tussen mij opa & oma zit 25 jaar, tussen mijn nicht & haar vriend ook 8 jaar (22 en 29).
En tussen mijn trainster & haar vriend zit 20 jaar (20 en 40).
Het is natuurlijk wel zo dat het in die gevallen een stuk minder opvalt en veel meer geaccepteerd wordt enzo, behalve het laatste geval dan…

Ik heb dit ook aan mijn moeder vertelt, zij vindt het ook niet erg.
Ze zegt alleen dat ik er wel goed over moet nadenken enzo.
Maar dat doe ik ook heel erg, ik denk al de hele maand erover.

Mee eens. Mijn vriend(je) is ook 24 en bij ons verschilt het ook 8 jaar (op 2 weekjes na). En dat gaat al 1.5 jaar goed. Een vriendinnetje van mij is 15 en heeft een poosje gehad met iemand van 21, maar het is niet uitgegaan vanwege het leeftijdsverschil. Zolang die jongen je maar respecteert en rekening met je houdt…

Kent je moeder hem al? Want ouders hebben vaak een objectieve kijk (op sommige ouders na dan.:stuck_out_tongue: )

Nee, ze kent hem niet.
Maar ik heb gewoon zo ongeveer vertelt wat er speelt enzo. :slightly_smiling_face:
Ben wel blij dat ze er niet zo’n probleem van maakt enzo, dan was het namelijk nog moeilijker geweest.

We verschillen 7,5 jaar, tussen onze verjaardagen zit bijna een half jaar (op 2 weken na xd).

Zoals je net vertelde doet je moeder niet moeilijk over het leeftijdsverschil, dus ik zou hem uitnodigen voor een date bij jou thuis, als je ouders er ook zijn, of in ieder geval je moeder. En dan later om haar mening vragen. Maar het kan wel hoor, zo’n relatie. :slightly_smiling_face: Succes!

ja zoiets had mijn zus ook. zij is 16 en hij is 22. maar hij was helemaal niet op seks uit en nu hebben ze ongeveer een half jaar verkering :slightly_smiling_face:

ik zou het ook gewoon doen, elles1996 ook al zei, niet elke jongen van rond je 20 is uit op seks