Ervaringen yoghurtdieet?

Ja dat dieet van 1 week. Had twee varianten gevonden:

Variant 1:
Om de dag een yoghurtdag.
De andere dagen
3 boterhammen + magere beleg
3 schaaltjes yoghurt
Mager vlees, aardappels en groente

Variant 2:
7 dagen alleen yoghurt en water?

Met een van de twee ervaring? Zo ja welke werkt het beste en hoeveel val je er ongeveer mee af?

Het is allebei slecht voor je.

Nee, nee en nee. Begin echt niet aan diëten, geloof me. Ik spreek uit ervaring dat diëten niet werken. Ik ben nu best wel wat afgevallen gewoon door gezond te eten en te sporten.

OK, maar ik heb echt zwaar overgewicht :blush:
10kg

Maar zou t wel werken?

Nee. Je valt af maar voor korte tijd en je houdt het nooit vol dus zodra je weer normaal eet komt het er weer bij en heb je alles voor niks gedaan…
Beter een goed en gezond eetschema maken en je daar aan houden dan gaat het afvallen veel makkelijker en is het blijvend :slightly_smiling_face: (heb je sowieso ook minder eetbuien)

ok :slightly_smiling_face:

Het werkt vast wel …
Maar omdat je zo snel afvalt is het erg slecht voor je ( en dan heb ik het nog niet eens over alles wat je te kort komt qua voedingsstoffen ).
Op een gegeef moment MOET je weer normaal eten anders houd je het niet vol, en kom je dus weer dubbel zoveel aan.

Je kan beter in het fitspo/healthspo topic kijken om gezond aftevallen.
Je kan beter niet beginnen aan zo’n gek dieet.

zo’n crashdieet is echt heel slecht voor je . als je echt last hebt van overgewicht, raad ik je aan om gewoon gezond te gaan eten en te beginnen met sporten. en anders gewoon een keertje een bezoekje aan de diëtiste! :slightly_smiling_face:

het beste is om elke dag gewoon een extra schaaltje yoghurt te eten, bij je ontbijt erbij, of als toetje ofzo. Omdat daar stofjes inzitten die je vertering helpen sneller te gaan en zorgen voor een mooie platte buik. *in kindertaal*

Haha, ja ok dankje bleulion :slightly_smiling_face:

Zoals hierboven al sta zou ik ook gewoon kiezen voor een gezondere levenstijl en meer sporten. Je kan wel zeggen van ik doe dit dieet, en daarna zul je misschien wat zijn afgevallen, maar daana als je weer normaal eet is dat gewicht er gewoon weer bij. Daarom is het beter gewoon om je levenstijl gewoon te verandere en gewoon gezonde dingen te eten en veel te sporten, maar natuurlijk moet je je af en toe ook nog is kunnen tracteren eah XD

ja dat is echt zwaar overgewicht… ._.

ik kan je nu al zeggen dit gaat op het begin welwerker maar daarna kom je weer 2x zo hard aan.

Het klopt inderdaad dat je jojo effect krijgt, maar als je nou (stel je voor) 20 kg bent verloren door af te vallen op een slechte manier. Dan kom je toch niet opeens 40 kg aan uit het niets, terwijl je daarna wel verantwoord en gezond eet? Dat is toch raar? Want stel je voor: je gaat crashen en verliest dus die 20 kg, na dat crashen ga je gezond en verantwoord eten, dan kom je toch geen 40 kg aan? Dan kom je toch maar 2/3 kg aan ofzo?

ik denk ook geen 40 maar die 10 kilo zit er zo weer op omdat je lichaam aan dat chrash dieet gaat wennen. Je lichaam komt dan voeding tekort en gaat op de reserve. Als je dan weer gaat eten staat ie nog steeds op de ‘reserve’ en zo kom je makkelijk weer aan.

Dus als je 20 kg afvalt door slecht crashen enzo, dan kom je daarna 10 kg aan?

grote kans van wel. Of zelfs wel meer

Ik volg vaak een ander soort yoghurt dieet.
3 keer magere yoghurt op een dag (optimel)
En heel veel water en groene thee, je mag dan ook 2 stuks fruit.
Hiermee val ik op 1 dag 2 kilo af, maar dan moet je de volgende dag niet als een gek gaan eten. :slightly_smiling_face: