Ervaringen Windesheim Honours College

Ik volg nu nog MBO maar wil het liefst hierna ook nog een HBO bachelor volgen en misschien zelfs nog een master. Ik wil naar Zwolle naar Windesheim en had daar de opleiding Windesheim Honours College gevonden. Dat is een opleiding tot internationaal projectleider waarbij de nadruk wordt gelegd op 3e wereld landen.

Lijkt me echt een super opleiding, maar het enige waar ik enigszins tegenop zie is de 48 uur per week omdat ik ook nog een redelijke reistijd er bij heb omdat ik niet in een studentenflatje wil wonen omdat ik ook nog een vriend heb en hem wel gewoon elke dag wil blijven zien.

Maar als er hier iemand is die de opleiding heeft gevolgd of nog volgt en een hele positieve ervaring heeft, zou ik het nog wel gaan overwegen om voor die HBO te kiezen. Voornamelijk omdat ik wel graag naar het buitenland wil ook, maar vanwege mijn vriend niet kan verhuizen. Hij wil namelijk niet naar het buitenland verhuizen ivm zijn familie, en ik wil hem niet achterlaten. Dus dan is dit ook een goed alternatief.

Ik realiseer me dat het een branche is waar bijna geen werk in is te vinden, maar dat maakt niet zoveel uit. Als de kans zich aanbied kan ik het aanpakken, en zo niet heb ik altijd mijn MBO Detailhandel diploma nog.