Ervaringen van anderen + tips voor mij?

Hallo meiden,

Sinds een paar weken ben/was ik bezig met een erg leuke jongen. We hebben veel tijd doorgebracht en alles was super. Nu is er een groot nadeel aan mij, ik ben erg onzeker, dit doordat exen zijn vreemdgegaan/agressief waren en eentje heeft zegmaar niet op een goede manier aan mij gezeten. Ik twijfel erg aan uiterlijk en alles en ben ik erg bang soms dat het goede snel ophoudt.

Nu kan deze jongen niet tegen die onzekerheid, daardoor is hij gaan twijfelen en wil hij nu denken…
Ik weet dat dit geen goed teken is, en ben er vrij zeker van dat het niet goed zal komen wat ik heel erg vindt.

Maar nu dacht ik, misschien heeft een van jullie in eenzelfde soort situatie gezeten en is het goed gekomen! Dat zou super zijn om te lezen om toch nog even de hoop erin te houden.
En voor anderen: misschien tips hoe ik nu tegen hem kan doen, ik wil niet teveel aanhangen, maar als ik niks stuur word ik alleen maar sneller vergeten?

Dankjulliewel!

Dit ja.
Dan kan hij je gerust stellen en je met bepaalde dingen helpen

Ja, dat heb ik verteld. Hij was bij mij en ik heb verteld waarom ik zo onzeker ben en dat ik daarom ook bang was dat hij zomaar opeens weg zou gaan.
Nouja toen zei hij dat hij niet zomaar weg zou gaan.
En paar dagen later, wilde hij opeens nadenken omdat hij was gaan twijfelen door het onzekere.

het is niet zo dat ik elke keer zwak zielig vogeltje was in zijn buurt. juist helemaal niet, ik bloeide helemaal op. Het was meer 1 zwak moment dat het er even uitkwam. maar voor de rest was het altijd lachen

Ik herken het wel. En iedere keer dat het weer mis gaat word ik meer onzeker en dat helpt natuurlijk ook niet mee.
Waarschijnlijk is het toch het verstandigst om eraan te gaan werken, hoe het ook met deze jongen afloopt. Ik blijf dit topic even volgen!

Ja dat is het punt, telkens gaat het alleen maar dieper. En het zit ook diep, ik geloof niet als mensen zeggen; oo wat ben je mooi, wat zie je er leuk uit etc.
Maar ik wil gewoon echt niet dat het met deze jongen stopt. hoe cliché het klinkt, maar ik voelde me bij hem wél een mooi prinsesje haha.

Ik heb ook al gezegd dat ik eraan werk en dat ik er gewoon voor zorg dat ik het bij hem niet laat merken. maar ik wil niet teveel gaan zeggen want misschien werk ik mezelf dan alleen maar tegen?

Dit is zo herkenbaar, dat het elke keer dat iets mis gaat of je wordt belazerd je onzekerheid alleen maar erger word bedoel ik dan. Ik heb dit ook gehad, gelukkig heb ik nu een heel lief vriendje en is mijn onzekerheid een heel stuk minder geworden.

Waarom moet hij nadenken dan? Je hebt toch verteld waarom je onzeker bent. Hij moet ook maar moeite voor je doen, en al helemaal nu hij dit van je weet.

Ja hij twijfelt over ons denk ik. Maarja dat is gewoon niet goed. maar ik weet nu ook niet goed wat ik moet voorstellen want hij begint er helemaal niet over en ik wil wel iets van duidelijkheid.

Zeg tegen hem dat je hem echt leuk vind, maar dat het gewoon wat tijd kost omdat je voorzichtig bent. Ik snap zijn probleem anders niet

Als hij jou net zo leuk vindt als jij hem, dan komt het denk ik wel goed, hij moet je accepteren hoe je bent.

Ik herken je verhaal wel een beetje. Een jongen heeft me ook echt zwaar onzeker gemaakt en bij elke jongen die je tegenkomt, twijfel je. Je bent gewoon zo bang dat het nog is gebeurd en ookal wil je heel graag voor die leuke jongen gaan waar je je wel goed bij voelt, je zal altijd een stuk afschermen omdat je gewoon zo bang bent dat het nog eens gebeurd. Ik hoop voor jou dat het goed komt en hij niet meer na hoeft te denken en jij alles van je kan afzetten als je bij hem bent. Als hij geen rare dingen heeft gedaan bij zijn exen of je geen gekke dingen over hem hebt gehoord, dan geen reden om te twijfelen! Goodluck

Jongens houden er over het algemeen niet van als een meisje onzeker is, omdat ze dan twijfelt aan zichzelf en minder kan genieten van bepaalde dingen.
Máár jij kan er niks aan doen dat je onzeker bent.
Als die jongen zo lief is en écht om je geeft of jou leuk vind, dan moet hij accepteren hoe je bent én je een zekerder gevoel geven.
Als hij nu al twijfelt, of je niet wilt nemen hoe je bent, moet je je af vragen of dit wel de goeie jongen voor je is?
Praat er over met hem! Leg hem uit dat het voor jou nog lastiger is als voor hem, en dat je hem ook wel begrijpt, maar dat je hier niks aan kan doen, en je je juist zekerder kan voelen als hij voor je gaat.

P.s: Niet teveel uit jezelf contact zoeken, als hij jou leuk vindt doet hij wel moeite.