Ervaringen Sym Mio/Vespa LX50

Hee allemaal,

Ik heb vorig jaar in juni een Sym Mio bromscooter gekocht bij een dealer in de buurt. Na een tijdje ontstond echter het probleem: ik kwam met m’n knieën tegen het stuur aan zodra ik hakken aan had. Ook voelde ik me tamelijk onveilig in het verkeer, omdat de scooter zo klein is. Nu heb ik besloten 'm te verkopen, omdat ik echt telkens tegen die irritaties aanloop. Nu ben ik op zoek naar een tweedehands Vespa LX50 bromscooter. Ik wil toch graag in het retro sfeertje blijven en bij een Vespa kom je volgens mij nooit dat probleem tegen dat ie te klein zou zijn (toch?) Wat is een acceptabele prijs voor een tweedehands Vespa? Daarnaast zou ik graag willen weten of er misschien meer mensen zijn die een Sym Mio hebben (of hebben gehad) en die tegen dit probleem zijn aangelopen. Hebben jullie 'm verkocht of heb je het op een andere manier opgelost?

xx

Ik heb zelf 'n Vespa LX50, en een vriendin van mij heeft de Sym Mio, wanneer ik op haar scooter zit, heb ik ook het probleem dat ik totaal niet lekker zit. Als ik op mijn Vespa zit, zit ik gewoon lekker ruim en heb ik nooit last van een stuur o.i.d.

Mijne was alleen niet tweedehands, dus daarvoor zou je echt op Marktplaats moeten kijken enzo!

Een nieuwe kost rond de 3000
Dus het ligt er een beetje aan hoeveel de tweedehandse gebruikt is. Ik zou op marktplaat kijken, daar staan sowieso goede, en dan een beetje vragen hoeveel km er al mee gereden is, of hij beschadigd is, of er ooit mee gevallen is, dat soort dingen. Dan aan een jongen/man/je vader/je oom wie dan ook, iemand die er verstand van heeft vragen wat een redelijke prijs is!

je moet zeker wel aan een 2000-2500 denken tweedehands

Ik heb dus contact nu met een meisje dat haar Vespa verkoopt op marktplaats. Ze vraagt er 2000 voor. Bouwjaar 2009, 5500 km op de teller, geen beschadigingen, inclusief windscherm + slot + vespa hoes. Als ik ga kijken neem ik sowieso m’n broer mee of m’n vriend, ik heb er zelf namelijk ook niet zoveel verstand van, haha.

@iRosh, bedankt voor je reactie. Ik ga sowieso eerst een proefrit maken voordat ik er eentje koop, maar het is fijn om te horen dat je het beter vindt zitten dan de Mio en dat geen last hebt van het stuur. Want dat was voor mij wel echt een struikelblok. Constant met m’n knieën tegen het stuur aan, dan kan je amper meer draaien enzo. Bedankt. :slightly_smiling_face:

Weet iemand ook welke prijs ik ongeveer voor m’n Mio moet vragen? Kleur is donkerbruin/wit, bouwjaar 2010, 2500 km op de teller, geen beschadigingen, varioring is eruit, heeft alle onderhoudsbeurten gehad die tot nu toe nodig zijn. Nieuwprijs was ¤1750,-

Als je een tweedehands vespa wilt, wij hebben er hier 2 staan die weg moeten. Eentje is 1700 euro en die ander volgens mij 1800 allebei zonder schade. Als je meer wilt weten kun je me een note sturen!

Als je echt een scooter wil die lekker rijdt dan moet je een Aprilia Mojito Custom nemen. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik daarbij hetzelfde probleem zou hebben qua kleinheid.
Daarnaast vind ik een Vespa en Mio de enige echt mooie retroscooters. :stuck_out_tongue: (sorry)

upje

Qua kleinheid?
Heb je die wel eens in het echt gezien dan? x’)

Ik heb een vespa en ben er heel blij mee. Nu heb ik wel lange benen (ben 1.80) en kom niet tegen de voorkant aan met m’n knieën. Als ik hakken aan heb wel, maar dan heb ik ook wel héél lange benen :grinning_face_with_smiling_eyes: Mijn Vespa is tweedehands maar ik heb geen idee hoeveel deze heeft gekost omdat het een verjaardagscadeau was.

Klinkt goed! qua km is dat niet erg veel! Ik heb er meer dan 6000 opzitten volgens mij. Hoop voor je dat het wat is!

[quote author=iRosh link=topic=190233.msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg7673317#msg7673317 date=1302968339]#msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg7673317#msg7673317 date=1302968339] date=1302968339]#msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg7673317#msg7673317 date=1302968339]#msg

Ik heb 1900 gezegd, ze overlegt vanavond met haar ouders en dan hoor ik het. Mijn dealer heb ik gebeld, hij had ook een Vespa staan en toen vroeg ik dus hoeveel ik daarvoor moest betalen als ik mijn scooter inruilde. Hij zei toen ¤1000,-. Als ik mijn scooter gewoon inruil krijg ik van hem tussen de ¤1100-¤1250. En dan hoef ik dus minder dan ¤1000 bij te leggen om de Vespa van het meisje te kunnen kopen. Dus ik ga 'm sowieso niet inruilen voor die Vespa bij de dealer, maar waarschijnlijk ga ik m’n scooter wel aan hem verkopen. Ben wel gehecht aan m’n Miootje, maar de nadelen wegen toch niet op tegen de voordelen. :wink:

Ik laat wel weten of het iets geworden is, reacties zijn nog steeds welkom. :slightly_smiling_face:

[quote author=iRosh link=topic=190233.msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg7673317#msg7673317 date=1302968339]#msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg7673317#msg7673317 date=1302968339] date=1302968339]#msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg[quote author=BratPack link=topic=190233.msg7673317#msg7673317 date=1302968339]#msg

Ja, vaak zat. :slightly_smiling_face:

Ik ben 1.70, dus ik denk niet dat ik daar last van zal hebben. Ik ben heel erg benieuwd hoe een Vespa rijdt. Met mijn Mio had ik trouwens ook problemen qua uitvallen. Als ik voor een stoplicht stond en hij was nog niet warm, viel hij uit. Ik schaamde me altijd kapot voor die toeterende auto’s achter me, haha. Maar kun je met een Vespa wel meteen wegrijden zodra je 'm opgestart hebt? Of moet ie dan ook even warm worden?

De Vespa die ik voor ¤1900 (waarschijnlijk) kan kopen van dat ene meisje, daar zit een windscherm bij + vespa hoes + slot.
Nu kan ik een andere Vespa kopen voor ¤1600. Daarbij zit een windscherm + alarm. Maar deze Vespa is 2 takt. Wat is het verschil tussen 4T en 2T (behalve dat je bij 2T olie moet bijvullen zo af en toe)? En wat zouden jullie aanraden?

Ik plaatste per ongeluk een dubbelpost. :cold_sweat:

upje

Ik ben wezen kijken, maar het viel tegen. Het was niet zoals in de advertentie stond. Mijn moeder is meegegaan en ze stelde voor dat ik dan beter een nieuwe Vespa kan kopen bij de dealer. Misschien kan ik dan ook meer inruilwaarde voor m’n Sym Mio krijgen als ik daarbij dus gelijk een Vespa koop. Het kost iets meer geld, maar aangezien ik door omstandigheden voorlopig nog geen auto ga rijden, denk ik dat het het waard is omdat ik er dus lang mee zal blijven rijden. Ik ben pas zeventien hoor, maar wat ik bedoel is dus dat ik er niet maar één jaartje mee blijf rijden. Vinden jullie dit een verstandige keus?

Ik ben 1.70, dus ik denk niet dat ik daar last van zal hebben. Ik ben heel erg benieuwd hoe een Vespa rijdt. Met mijn Mio had ik trouwens ook problemen qua uitvallen. Als ik voor een stoplicht stond en hij was nog niet warm, viel hij uit. Ik schaamde me altijd kapot voor die toeterende auto’s achter me, haha. Maar kun je met een Vespa wel meteen wegrijden zodra je 'm opgestart hebt? Of moet ie dan ook even warm worden?

Ik rijd er zo op weg! Heb alleen héél soms ook wel dat ie uitvalt voor het stoplicht :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb een zwarte Vespa LX50 gekocht! Over anderhalve week kan ik 'm ophalen. :slightly_smiling_face: Bedankt voor alle ervaringen die jullie met me gedeeld hebben! Is het trouwens heel erg wennen qua rijstijl? Mio weegt namelijk 84 kilo, Vespa weegt 102 kilo.

tijdens het rijden zelf heb ik er helemaal geen last van hoor, dat ie zo zwaar is. alleen in het begin kreeg ik 'm echt niet van z’n standaard af, maar dat went wel. ik vind een Vespa echt een geweldige scooter. ik heb trouwens nog nooit gehad dat m’n vespa afsloeg voor het stoplicht ofzo en ook 's ochtends het starten gaat bijna altijd probleemloos!

Dat is echt fijn om te horen. Kan ook echt niet wachten. Ik heb erop gezeten en een proefritje gemaakt vandaag, het zit veel beter dan mijn Mio. En no way dat ik met mijn knieën tegen het stuur aankom; Vespa heeft zat ruimte. :slightly_smiling_face: