Ervaringen reisleider jongerenreizen?

Een tijdje geleden had ik het er met een vriendin over of het misschien niet eens zo’n slecht idee zou zijn om in de zomer te gaan werken als een reisleidster voor een organisatie voor jongerenreizen (Gogo, x-travel, gofun, beachmasters). Het klinkt namelijk ontzettend leuk, ondanks het keiharde werken, verblijf je tien weken op vakantiebestemming, waar je ook nog eens geld voor verdient.

Na wat googlen kwam ik al snel tot de conclusie dat niet iedereen zo’n fijne ervaring heeft met dit werk, maar erg duidelijk werd het me niet. Kan iemand me helpen? Heb jij hier ervaring mee of ken jij iemand? Thanks!

xoxo

Wat ik van mijn reisleidster toen weet is dat ze het vrijwillig deed. De reis werd dan wel voor der betaald en het eten, maar ze verdiende er niets aan. Ze vond het wel erg leuk om te doen, al was het bij mijn groep wat minder. Maar dat is een ander verhaal…

Bedankt voor je reactie! Was jouw groep minder ja? Ik ben pas twee keer via een jongerenreisorganisatie weggeweest, maar beiden keren is me goed bevallen…

Ja, om meerdere redenen… Maar we waren maar in totaal met 6 mensen, dus tja XD

Ik ken iemand die dat een zomer heeft gedaan. Kreeg ze wel voor betaald, maar dat geld ging op aan eten e.d. Aan het eind van de zomer had ze er niets aan over gehouden dan de ervaring.
Ze werkte 6 dagen in de week en had dus standaard één dag vrij. De tijden die ze moest werken verschillen per dag vanwege de extra activiteiten, maar altijd tot midden in de nacht. Verblijf was op de camping in een tent bij het gedeelte waar de jongeren ook verbleven.
Zij heeft het maar één zomer gedaan maar ik ken ook iemand die dat 10 jaar deed(hij was iets van 32), maarja dat is meer zo’n eeuwige student.

Ik ken meerdere mensen die werkten als reisleiding of bvb in bars/discotheken in Spanje. Voor allemaal gold dat ze wel gewoon betaald kregen, maar dat ze uiteindelijk meer uitgaven dan dat ze verdienden. Aan eten, uitgaan, etc. Je leeft namelijk toch een paar maanden volledig in het buitenland.

Overigens vonden ze het allemaal wel superleuk, maargoed je moet dus wel het geld hebben om dit te doen. Verder weet ik er niks over :stuck_out_tongue:

Haha oke mijn reisleidster van een paar jaar geleden was nogal open over zichzelf.
Ze kreeg weinig betaald terwijl ze ong 12 uur per dag ‘werkte’. Daarin viel ook het uitgaan met ons en ze lag bijna nooit voor 6 uur 's ochtends in haar bedje.

Als ze al in haar eigen bed terecht kwam want de helft van de tijd sliep ze bij gozers

Ik gooi dit topic even omhoog omdat ik deze zomer ook graag als reisleider wil gaan werken en ik ben erg benieuwd naar ervaringen of tips van andere mensen!