Omdat ik veel last heb van depressies aan mijn pil raadde mijn gynaecologe de Yaz pil (24+4) aan of de Nuvaring.
Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee, en dan vooral wat de mentale effecten/effecten op jullie humeur waren?
Omdat ik veel last heb van depressies aan mijn pil raadde mijn gynaecologe de Yaz pil (24+4) aan of de Nuvaring.
Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee, en dan vooral wat de mentale effecten/effecten op jullie humeur waren?
Ik gebruik de Yaz 24+4 en ik heb er werkelijk geen effecten van…
Oh blij dat te horen! Gebruik nu al 7 jaar de pil (sinds mijn 14e) en ben al 3x gewisseld van pil, dus zou als ik nog eens wissel graag meteen goed zitten, maar dat gaat niet zo makkelijk jammer genoeg.
Ik ben ook in het verleden van pil naar nuvaring gegaan. Meer omdat ik een beetje ‘pilmoe’ werd en omdat in nuvaring minder hormonen zaten. Ik merkte wel verschil qua minder stemmingswisselen etc. Maar ik was me er niet zo bewust van dat ik die had toen ik aan de pil zat. Met echt depressies heb ik (gelukkig) geen ervaring.
Ik heb een jaartje de yaz gebruikt. Ik vond het zelf een fijne pil, geen last van stemmingswisselingen, maar daar heb ik sowieso al geen last van dus ik weet niet in hoeverre je daar wat aan hebt. Verder ben ik met de yaz gestopt omdat het risico op trombose bij 4e generatie pillen een stuk hoger ligt en ik ben wel bekend met trombose.
Ik heb geen problemen of bijwerkingen gehad toen ik de Yaz gebruikte. Maar dat was maar een paar maanden.
Ik gebruik de Yaz ook. Had eerst de standaardpil, kreeg ik extreme neerslachtige gedachten van, toen de Yaz en voelde me weer helemaal top.
+ ik kreeg van de standaard pil verschrikkelijk veel acne en ben heel veel aangekomen, toen bij de yaz nergens last meer van.