Ik ben vorig jaar(of twee jaar geleden…?) naar de studentendecaan geweest met de intentie om door te verwijzen de studentenpsycholoog. Ik moest toen zelf contact opnemen met hen, ik kreeg toen een vragenlijst die ik moest invullen en na een paar dagen werd ik gebeld waarbij ze nog een paar vragen stelde (globaal om te weten wat de reden van aanmelden was). Uiteindelijk hebben we een afspraak gemaakt.
Het eerste gesprek was een intakegesprek, toen heb ik al heel wat verteld, wat precies mijn problemen waren etc. De studentenpsychologe was een hele jonge vrouw en heel aardig. Maar zij vond het nodig mij meteen door te verwijzen naar een GGZ omdat het probleem toch wat complexer was. (zij doen iets van maximaal 5 gesprekken en als het echt nog niet gaat verwijzen ze je door, maar in sommige gevallen verwijzen ze je meteen al door, net zoals bij mij dus).
Nou toen kwam ik bij mijn psychotherapeute. Een hele aardige vrouw, maar ook oud. Ze begreep mij vaak niet en ging vaak op minder belangrijke dingen in dan wat ik zelf echt belangrijk vond. Ze vroeg nooit goed door etc etc.
Nou ben ik zelf over een jaar psychologe, dus ik wist precies welke gesprekstechnieken er werden toegepast en vooral wat bij mij past. En in dit geval sloot het niet goed aan bij mijn wensen.
Verder waren er nog vele andere dingen die niet lekker gingen. Toch vond ik haar erg aardig en vond ik het erg fijn om wekelijks bij haar te zitten en mijn shit te dumpen. Het was namelijk de eerste keer dat ik echt in therapie was.
Ik heb ook tussendoor een gesprek gehad met de psychiater. Dit wilde ik telkens niet, maar mijn psychotherapeute drong hierop aan in bijna iedere gesprek haha…
Inmiddels is de behandeling afgelopen al een jaar, alleen omdat het aantal sessies klaar waren. Maar ben ik laatst naar de huisarts geweest omdat ik graag nogmaals in behandeling wil, ik ben aangemeld bij een andere GGZ, helaas moet ik 4 maanden wachten tot ik eindelijk terecht kan
Waardeloos die wachtrij…