Ervaringen maagbandje?

Hallo! Ik kom in aanmerking voor een maagbandje. Ik ben 18 jaar nu en heb overgewicht. Heeft er iemand hier ervaring met een maagbandje, dus de operatie zelf en het herstel?
Ik zou hier graag meer over willen weten van ook jonge personen.

Edit: ik lees net dat je voor een maagbandje een bmi van 40+ moet hebben, ik heb een bmi van 32.
Dus ik gok dat het niet meer haalbaar is.

Je zegt zelf dat je in aanmerking komt en dan opeens niet meer?

Iets beter inlezen misschien?

No offensive, maar is dat je eigen tumblr? Met eigen gewicht? :wink: Waarvoor zou je dan een maagbandje nodig hebben…

Overigens is een maagband een van de zwaarste - zwaar / vooral de tijd erna - ingrepen die vaak in een uiterste noodzaak word gedaan. Het vereist veel tol, maar ook discipline achteraf. Ik neem aan, en hoop dat het ziekenhuis of particuliere organisatie oid je daar ook goed over in licht…

Ik ken personen in mijn omgeving die het wel hebben gedaan, zwaar maar het hielp. Al is 18 erg jong om een maagband te krijgen, zijn er geen alternatieve mogelijkheden voor jou?

Ik vraag me erg af, gezien de toon van jouw bericht, hoe serieus je dit neemt. En dan wil ik niet scherp zijn maar een maagband is vaak een uiterste redmiddel.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou je graag mijn mening/advies willen geven.

Je zit rond hetzelfde BMI als mij en ik snap hoe frusterend het is.
Een maagband zorg dat je maaginhoud word verkleint en je dus sneller vol zit, je eet minder waardoor je afvalt.

Als ik zo bot mag zijn, eet je veel op een dag? Of eet je genoeg voor wat je nodig hebt?
Heb je pogingen gedaan om af te vallen en hoe? Heb je problematieken met je gezondheid.

Misschien kunnen mensen je tips geven over hoe je kan afvallen zonder die maagband. Want het is vooral een laatste optie vind ik zelf.

Want volgens mij is ook een criteria voor een maagband dat je gezondheidsproblemen hebt door je gewicht en dat je pogingen zonder te slagen hebt ondernomen om af te vallen.

Al zou je wel een BMI hebben voor een maagband, dan nog denk ik niet dat je in aanmerking zou komen…

Dat inderdaad!
Maar zoals Denna al zegt, ga op zoek, onderzoek, vraag om raad!

Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen ga lekker sporten! Krachttraining in combinatie met cardio. Misschien een sessie bij een dietiste om je eten op orde te krijgen, mocht dat nodig gaan. En doorgaan, wil je afvallen / strakker worden, of whatever.

Keihard werken! Discipline, en doorgaan. Dat komt niet aanwaaien, daar zal je weken, maanden misschien wel jaren voor moeten trainen. Ik ga dat niet mooier maken dan het is… Want het is, zeker in het begin niet leuk.

Maar op een gegeven moment wen je eraan, een nieuwe manier van leven zegmaar… En zeker zodra je verandering ziet… Succes!

Demi, ik zou eerst je eetpatroon eens aanpakken voor je dit soort domme dingen gaat overwegen.

Sorry hoor maar ik vind het echt triest dat je met een BMI van 32 de hoop al opgeeft om op een normale manier af te kunnen vallen.

bij de vriendin van m’n moeder knapte hij

Ik vind het alsof je het een beetje lichtjes neerzet, zo van: Hey, zal ik een maagband’je’ nemen of niet?

En precies wat Denna zegt, misschien kan je gewoon is kijken naar andere oplossingen? Een maagband’je’ verhelpt niet alle ‘problemen’

Je moet idd een BMI van 40+ hebben (…of naja, dan wordt het vergoed door je verzekering, anders wordt het een dure grap :wink:). Bovendien moet je eerst alle andere opties proberen voor je je laat opereren met de risico’s (die ws niet groot zijn, maar er wel zijn) die daarbij komen kijken.
Daarbij werkt een maagbandje volgens mij niet zo heel goed en wordt het niet veel meer gedaan, zijn andere operaties zoals een maagverkleining beter.

Drie redenen dus om het niet te doen (of het uit je hoofd te zetten omdat het gewoon niet kan :wink:).

Kan je niet proberen om af te vallen? Niet om gemeen te klinken en niet om te doen alsof dat o zo makkelijk is ofzo maar het zou kunnen dat je zo’n bmi hebt omdat je misschien meer eet dan nodig is, of andere problemen in je lichaam? Denk niet dat je dan gelijk zo’n maagband nodig hebt?

Bovendien, als het idd komt door slechte eetgewoonten en je blijft na de ingreep hetzelfde eten, kan het gebeuren dat het scheurt, dat er ergere complicaties optreden en dat je binnen no-time terug bent bij af.

Wanneer het komt door een trage stofwisseling of een slecht funcionerende schildklier, dan helpt een maagband sowieso niet.

Zelf weten hoor… Vind het een beetje zwak wanneer het komt door een slecht eetpatroon, dat je meteen een maagband zou willen.