Ervaringen LOI-opleidingen (of andere thuisstudies)

Hallo!
Ik ben nieuw hier - dus als hier al een topic over bestaat heb ik het òf over het hoofd gezien, òf snap ik nog niet helemaal hoe het werkt :cold_sweat:

Mijn vraag staat eigenlijk al in de titel vermeldt: Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van zelfstudie zoals opleidingen van de LOI? Ik zit zelf namelijk te twijfelen een opleiding daar te volgen. Ik wil liever nog niet op kamers en de reistijden vanaf het gehucht waar ik woon zijn ook niet te doen. Een zelfsstudie lijkt dus een goede ‘‘opvang’’, maar ik ben bang dat het het geld misschien niet waard is? Dat je bijvoorbeeld makkelijker aan het werk komt met een diploma van een andere hogeschool?

Daarom vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn op dit gebied, hopelijk kunnen jullie me helpen!
Alvast bedankt :wink:

Ik werk bij een opleidingsinstituut en ik kan je ieder geval vertellen dat het veel discipline kost. Niet alleen de studie zelf, maar ook het aanvragen van examens etc. Je moet ontzettend goed overal op letten.
Verder maak het qua diploma niet uit. Het zijn veelal erkende opleidingen, cursussen en trainingen.

Dank je voor je reactie!
Als ik het zou doen zou mijn voorkeur ook uitgaan naar de klassikale variant, want als ik het goed heb begrepen ga je daar dan één keer per week heen en dat valt dan nog te overzien met het OV :slight_smile:

Het lijkt zo mooi, maar je moet zoveel discipline hebben! Ik dacht dat ik het ook wel kon, maar het was moeilijker dan gedacht om hw etc te maken. Ik zit nu gelukkig weer op een gewone school bevalt me veel beter! Ik moet ook heel lang reizen(2,5 uur heen en 2,5 uur terug) maar dat heb ik er graag voor over zodat ik op een normale school kan zitten haha

Begin alsjeblieft nooit aan een thuisstudie bij de NTI :’) Ik herhaal, nooit.

Waarom niet? Oprechte interesse, want ik zie altijd zoveel reclames hihi.