Hoi allemaal,
ik heb even een anoniem account aangemaakt voor dit topic. Ik ben student en woon sinds een jaar in Utrecht. Ik heb een kamer van 12 vierkante meter en ik betaal hier 365 euro per maand voor, behoorlijk veel dus als je nagaat dat de keuken en badkamer mini zijn, ik geen eigen wastafel heb en de woonkamer ontbreekt. Ik weet echter dat een kamer vinden in Utrecht moeilijk is dus ik heb er maar niet teveel over nagedacht, ik woonde namelijk in limburg en een kamer hebben was echt noodzakelijk. Waar het nu dus eigenlijk om gaat is een andere kamer in ons huis. Boven mij, op zolder bevindt zich een studio van ongeveer 25 vierkante meter. Deze studio heeft een eigen keuken en badkamer. De huisgenoot die daar woont krijgt huurtoeslag maar de belastingdienst heeft nu de huurcommissie erop afgestuurd om te controleren of de werkelijke huurpijs die ervoor gevraagd wordt wel klopt. De uitslag niet bekend maar ik heb het puntensysteem toegepast en waarschijnlijk gaat er wel bijna 250 euro per maand van de huur af. Mijn huisgenoot heeft nu uit voorzorg een andere kamer gezocht en die heeft ze gevonden. Dit omdat de huisbaas bij ons niet zo blij is met lagere huurprijzen en huurcommissies etc. De studio komt dus vrij en ik zit er over te denken om er in te gaan vooral als de huurprijs omlaag zal gaan bijna hetzelfde bedrag dat ik nu betaal voor mijn hokje. Ik heb al contact opgenomen met het huurteam en zij zeggen ook dat de huurprijs omlaag gaat naar de prijs die zij getoetst hebben, de huisbaas moet dus uiteindelijk akkoord gaan, het is namelijk een officiële procedure. Ik twijfel nu heel erg of ik er voor moet gaan, want mijn huisbaas gaat hier niet gezellig op reageren. Aan jullie dus de vraag wat jullie zouden doen, het gevecht aangaan of het erbij laten? In het laatste geval zal de kamer weer voor de originele prijs op kamernet gaan en komt er een nieuwe huisgenoot. Zijn er verder nog mensen die ervaringen hebben met de huurcommissie en een lastige huisbaas? B