Ervaringen HBO-Rechten studie

Hee allemaal!

Ik denk erover om te stoppen met mijn huidige studie (Commerciële economie) omdat dit toch niet helemaal is wat ik ervan verwacht had. Dit komt vooral omdat ik het vak Bedrijfseconomie heel moeilijk vind.

Volgend jaar wil ik dan misschien de studie HBO-Rechten gaan volgen. Maar op internet lees ik vooral negatieve ervaringen over de studie. Ook heb ik ergens gelezen (http://www.carrieretijger.nl/opleiding/recht-en-bestuur/rechten) dat je het vak Bedrijfseconomie krijgt, en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Weet iemand of dit waar is? Het lijkt me een beetje raar aangezien het vak weinig met recht te maken heeft.

Ik zoek mensen die de studie HBO-Rechten doen of hebben gedaan en die hun ervaring willen delen.
Ook vraag ik me af of je het vak Bedrijfseconomie krijgt tijdens de studie.
En zijn er mensen die eerst de studie Communicatie op het HBO hebben gevolgd, daar hun P hebben gehaald en toen op de Universiteit Rechten zijn gaan studeren? Ik denk er namelijk misschien aan om deze weg te gaan volgen.

Alvast bedankt!

Amy

ik heb geen ervaring met HBO rechten, maar als je erachter wilt komen kan je gewoon het curriculum van de studie bekijken.
En je kan met je P niet meer van HBO naar Rechten, vanaf volgend studiejaar. Dus iedereen die z’n P nu niet heeft, kan niet meer doorstromen naar de uni.

Ik doe zelf HBO-rechten en ik kan je met zekerheid zeggen dat ik het vak bedrijfseconomie niet heb :stuck_out_tongue:

Ik vind het moeilijk om een objectieve ervaring te vertellen. Ik denk dat de ervaring bij iedereen anders is.

Persoonlijk vind ik het wel meevallen hoeveel theorie het is. Ik weet ook niet zo goed wat je allemaal precies wilt weten, je kan me wel een PM sturen. Ik wil zelf trouwens ook naar de universiteit :slightly_smiling_face:

x

Je kan toch op de meeste sites van hbo scholen de vakken zien per periode?