Ervaringen Frans voor dummies?

Dag meiden!

Ik woon sinds 4 maanden in Parijs maar ik wil nu toch echt mijn Frans wat bijspijkeren. Ik merk dat mijn Franse les van een (alleen Frans sprekende) leraar toch moeilijk te volgen is.

Nu heb ik eens zitten te kijken naar boeken om Frans beter te leren.
Ik vond; ‘Frans voor dummies’, dit boek lijkt mij wel erg handig maar er is ook een versie 'de kleine Frans voor dummies’. Nou vraag ik mij af of iemand ervaringen heeft met deze boeken en of jullie de grote of kleine versie adviseren?

Ben erg benieuwd naar jullie advies!

xxx

Eventueel ook Franse werkwoorden voor Dummies :flushed:

Hmm, wel de Spaanse versie, maar die kan best verschillen van de Franse. Die vind ik in ieder geval (voor mij dan…) waardeloos, er staan alleen maar grote lappen theorie in.
Zelf vind ik het fijner om het met een app (duolingo bijvoorbeeld) of website te doen. Dan kan je een stukje theorie doen en er daarna mee oefenen. Zijn heel veel websites voor, gewoon even googelen, is vaak ook helemaal gratis : )
Wel echt super leuk dat je in Parijs woont!

Ben je goed in engels? want ik heb dat boek gedownload haha

Ik ben leerkracht Frans en ik vind die boeken echt niet goed. Kijk eens bij intertaal.nl :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de tip! Heb je nog meer tips om snel en goed Frans te leren?
Ik heb namelijk een baan aangeboden gekregen voor als ik weer in Nederland ben. Voor die baan moet ik veel Frans praten!

ik studeer voor leerkracht Frans en ik vind die boeken ook niks. Ik vind de boeken van Bescherelle wel heel handig, duurt even voor je het onder de knie hebt, maar dan heb je er ook wat aan.

Wanneer ben je terug in Nederland?
Heb er 4 jaar over gedaan om vlot Frans te spreken. Je leert dat niet zomaar en zeker niet als je van nul begint. Probeer misschien een tandembuddy te zoeken in Parijs? Iemand die Nederlands wil leren en waarmee je kan praten.

Over 5,5 week al! Gaat dus erg snel en weinig tijd helaas…
Tandembuddy klinkt echt erg slim! Eens kijken of ik die op korte termijn nog kan vinden.

Dankjewel!!

ooh er was iets fout gegaan met mijn berichtje. maaaar…

ik ben nog maar 5 weken in Frankrijk en dan start ik direct met mijn baan. Maar een tandembuddy zoeken is wel een erg slim idee! Nu hopen dat ik er een op heel kort termijn kan vinden…