Ervaringen CMD (Communication and Media Design)

Hee,

Ik ga volgend jaar studeren en ik ben er éindelijk uit wat ik wil gaan studeren, namelijk CMD. Ik weet alleen nog niet precies in welke stad, daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van Girlsceners die CMD studeren.
Hier een aantal vraagjes;

• In welke stad studeer je het? Is het een leuke studentenstad?

• Vind je de opleiding leuk? Waarom? En wat vind je het leukst?

• Heb je het idee dat de opleiding ‘goed’ is? (Dat je er echt goed les krijgt en nuttige dingen leert)

• Wat vind je positieve punten?

• Wat vind je negatieve punten?

Alvast heel erg bedankt, ben echt heel benieuwd!
Liefs

Ik ga het vanaf augustus studeren in den bosch, dus aan mij heb je ook niet veel haha. Zie het maar als een upje :slightly_smiling_face:

Ik ben ook wel benieuwd! Ook al ga ik het niet doen, ik heb er over gedacht.

Ik doe CMD sinds dit jaar! Heb eerste een jaar grafisch ontwerp op de kunstacademie gedaan, maar daar ben ik weg gegaan omdat ik het allemaal te vaag vond, en ook niet het idee had dat ik daarmee echt een beroep kon gaan uitoefenen later. Tot noch toe zeer tevreden over CMD!

- In welke stad studeer je het? Is het een leuke studentenstad?
Ik zit zelf in Rotterdam. Ik kan niet zo heel veel zeggen over of het een leuke studentenstad is, omdat ik er zelf niet woon. Heb vorig jaar dus op de kunstacademie in Breda gezeten, en toen wel op kamers (breda is wel een hele leuke studentenstad), maar ivm de switch + een jaar verloren = nu laatste jaar van mijn studie zelf betalen = over de 1700 euro = geen geld meer om op kamers te gaan. Dus vandaar zit ik nu bij mijn ouders, omdat ik eerst die 1700 euro wil hebben. Toen was R’dam de dichtbijzijnde locatie, dus vandaar Rotterdam.

- Vind je de opleiding leuk? Waarom? En wat vind je het leukst?
Zeker! Je leert er veel, van allerhande dingen.

- Heb je het idee dat de opleiding ‘goed’ is? (Dat je er echt goed les krijgt en nuttige dingen leert)