ervaring, van school wisselen, gezocht

Ik wil misschien van school veranderen, heeft iemand er al ervaring mee?
Dus vond je al snel vrienden? Heeft het zich verbetert of verslecht?

-

verslechtert maar word er wel makkelijker in om vriendinnen te maken.

Ik heb nog nooit van school gewisseld, maar ik zou zegmaar niet je keuze hierop baseren als je dat van plan was, want voor iedereen is het andes

Ik ben van school veranderd na de 2e.
Op mijn eerste school was alles echt fcking genaaid. Leraren zeiden allemaal dingen over me, bijv. dat ik anorexia had en dat ik mezelf snee, terwijl dat helemaal niet zo was +__+
Mijn ‘vriendinnen’ daar waren ook niet echt nice. Er werd ook super veel gepest enzo. Het was gewoon een rotschool.

Nu zit ik dus in 3VWO op een andere school en daar is het veel leuker. Ik had echt nooit gedacht dat er ook nog mensen waren die niet alles in hun eigen belang deden enzo. Mijn nieuwe school is wel heel ver weg, dus k moet elke dag echt een pokkeeind fietsen, maarja, het is leuk, dus ik heb het er voor over!

Toen ik dus in de 3e daar kwam kende ik helemaal niemand.
Maar een paar mensen vroegen of ik bij hun wilde zitten en ik had dus gelijk al aansluiting. Nu heb ik echt een superlieve vriendin in mn klas, en ken ik al super veel mensen.

Als je het echt niet meer ziet zitten op je school moet je veranderen. Als het alleen maar is om 1 stom ruzietje moet je het niet doen. Ik had ook heel veel achterstanden in veel vakken. Je moet je school echt heel zorgvuldig uitkiezen en je niet laten afschikken door de afstand ofzo. Het is echt heel belangrijk dat het leuker is voor je, anders krijg je echt spijt!
En probeer je bijv. op 2 scholen aan te melden, veel scholen hebben enorme wachtlijsten!
xx

Ja ik heb er ervaring mee. Ik heb toen ik me VMBO examen heb gehaald wou ik doorstromen naar HAVO 4 en ben ik van school gewisseld. Ik had gewoon een mailtjes gestuurd naar scholen hoe dat ging je inscrhijven voor HAVO 4 en toen bij een school kreeg ik mailtje dat ik al op gesprek mocht komen, dus dat had ik gedaan. Alleen het gezeik erom heen praten, inschrijfformulier uhm je school moet ook wat in vullen etc. vond ik irritant dat ik niet bij andere scholen in ging schrijven :stuck_out_tongue:. Iig ik heb aan de ene kant SPIJT, omdat mijn school echt saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai is en aan de andere kant het is wel een goede school qua organisatie, lesmethodes etc. Ik moet je toch wel zeggen dat ik me oude school echt mis, de sfeer vooral was altijd leuk en toen ging ik met plezier naar school xD. Op mijn school kan je niet echt “nieuwe vrienden” maken, want het is echt zo’n school waar je groepjes hebt die elkaar sinds basischool kennen dus is moeilijker om er bij te horen. Dat vind ik ook hatelijk van me school al die groepjes en dan heb je van die mensen die gepest worden en dan doen ze allemaal lullig om erbij te horen echt lullig gewoon :S. Mjaa, waarom wil je van school wisselen?

Ik ben na de 1ste verandert. Na 3 dagen terug naar mijn vorige school gegaan.
Na de 2de terug naar die school gegaan waar ik toen naar verandert was. Heel ingewikkeld en belachelijk dus :slightly_smiling_face:
En ik had die eerste keer wel vrienden hoor, maar het voelde gewoon vreselijk daar, ik weet niet waarom. Maar ik ben daar nu terug en voel me gelukkig daar :]

Ja ik ben na de 2de (havo-vwo) naar 3 vmbo-tl gegaan en ik kreeg al heel snel vrienden en een hele leuke klas,
ik keek er zo erg tegen aan maar uiteindelijk is alles goed gekomen =D

Bedankt voor de reacties, heeft me enorm geholpen.
Bij mij is dus het probleem dat ik bang ben dat ik op zo’n nieuwe school alleen ben en ook dat iedereen elkaar sinds groep 1 kent… :hammer:
Op mijn huidige school heb ik niet echt veel vriendinnen, zeg maar 4?!
en alleen 1 ervan vind ik aardig, maar zij doet alles met haar beste vriendin.
En ik word overal van buitengesloten, en ben altijd laatste keuze…
En NEE, ik kan op mijn school geen andere vriendinnen vinden, die zijn allemaal nog erger dan mijn eigen x)

.

wat moet ik bij een schoolarts?! Ik zou niet zeggen vervelend, maar gewoon geen goede vrienden. mijn medescholieren zeggen dan tegen mij, wat die en die allemaal wel niet heeft gedaan. En veel wisselen van vrienden. Het is allemaal erg oppervlakkig, meeste kan je niet vertrouwen, ze vertellen het toch door of schreeuwen het door de klas. Tjaa dat zegt al veel?

Ik wil zelf van school wisselen.
omdat waar ik nu op zit geen verzorging breed hebben.
maar ik ben bang dat als ik naar een nieuwe school ga(waar ik helemaal niemand ken) geen nieuwe vrienden kan krijge ?:s

Ik wil ook wisselen van school
cause my school is so boriing -l
pfffffffffff… elkex zelfde mensen
en zien ze gaan rennen die 1e klassers.
& NEEE voordat mensen gaat haten
toen ik 1e klasser was, was ik niet zo :wink:

Ik ben best vaak van school gewisseld. Toen ik nog op de basisschool zat ben ik van school gewisseld (overgang groep 1 naar 2). Ik kan me hier eigenlijk niets meer van herinneren
Van groep 6 naar 7 ben ik nog een keer van school gewisseld. Bij ons was het toen een rommel en de achterstanden waren toen al erg groot. Ik heb nooit spijt gehad van die beslissing. Ik kende ook toen helemaal niemand, maar had al snel vriendinnen.

Van klas 3 naar klas 4 ben ik ook van school veranderd, omdat dit moest. De bovenbouw havo/vwo kon je daar niet afmaken. Ook deze overstap is goed verlopen, maar dat was ook omdat ik natuurlijk met al mijn vriendinnen ging dus is de stap mindergroot.

Dit jaar ben ik overgestapt van vwo 5 naar havo 5. Deze overstap vind ik toch wel wat ‘groter’, omdat ik het idee heb dat er allemaal cliquejes zijn ontstaan waar je dan altijd net buiten valt.

Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je doet. Het kan natuurlijk ontzettend goed uitpakken, net zo als bij mij toen op de basisschool. Ik zou de voor en nadelen op een rijtje zetten en dan beslissen. Succes met je beslissing

Ik ben op de middelbare 3 x van klas gewisseld, en 2 x van school. Ik ben 2 keer uit een klas gepest, en toen was ik zo depri dat ik niet meer terug ging, toen ben ik naar een speciale andere school “gestuurd” het was daar iets beter.

en toen alles weer goed ging, mocht ik weer naar een normale school, en daar ging alles goed.

ik heb op 3 middelbare scholen gezeten.
niet omdat ik een druk of probleemkind ben ofzo, nee omdat ik van niveau ben gewisseld…

je maakt opzich wel snel vrienden,
en waarsch. ken je altijd wel 1 iemand die erop school zit…
daardoor leer je weer andere mensen kennen
en op de eerste dag moet je gewoon vragen of je erbij mag zitten. =)

up

Ik heb op 2 basisscholen en 2 middelbare scholen gezeten. Wat wil je er precies over weten?

Edit: Sorry ik heb moeite met lezen.

Mijn oude school was een zooi, en de meeste leerlingen waren vervelend. (Hoewel ik wel veel vrienden had, maar het was allemaal een beetje nep)
Ik heb 6 middelbare scholen in mijn stad, dus ik ben tegelijk met de brugklassers in Januari geloof ik naar alle open dagen geweest. Op de meeste scholen heb je wel een plek waar ‘instroomleerlingen’ zich kunnen aanmelden. Als je je daar aanmeld word je meestal uitgenodigd voor een gesprek.
Als dit er niet is moet je ergens vragen of je je ook kan aanmelden als instroomleerling.

Ik kreeg allemaal gesprekken op de school waar ik heen wilde. Het was een heel goed aangeschreven school dus heel veel leerlingen, er mochten dan ook maar 10 instroomleerlingen worden aangenomen, ik was nummer 6. In Maart kreeg ik te horen dat ik aangenomen was, mits ik over ging met 1 onvoldoende of minder. (Een 5 dus, een 4 telt als 2)

Voor mij is het verbeterd. In de school is alles veel beter geregeld en de leerlingen zijn veel aardiger en minder fake. Voor mij was het echt de goede keuze, maar je moet er goed over nadenken en het goed bespreken met je ouders.

Waarom wil je eigenlijk wisselen, of is dat te persoonlijk?

Nog eens Edit: Ik vond heel snel vrienden, maar ik heb gemerkt dat ik dat niet zo moeilijk vind en dat er mensen zijn die dat wel heel erg lastig vinden. Als je in de brugklas snel vrienden had zal dat nu niet veel anders zijn.

Ja, ging heel makkelijk. dit jaar ben ik begonnen op een andere school, en ik heb mijn draai al aardig gevonden ;d

Ik ben in m’n leven zo’n … *telt* 5 keer van school veranderd.
Om verschillende redenen, speelt geen rol … Ik kan je zeggen dat het telkens een hele aanpassing is, maar uiteindelijk went het wel. En nu doe 'k me tweede jaar op deze school en ik denk dat ik voor die laatste jaren van school wel blijf =)