Ervaring/tips gezocht; Per ongeluk oranje haar.

Goed.
Ja, ik was diegene die een topic opende over van zwart naar witblond haar gaan. En ja, ik heb gefaald.

Ik was bezig mijn haar te ontkleuren, om het daarna te laten verven (bij de Kinky gewoon), toen mijn hoofdhuid heel erg ging reageren en de kapper niet mee verder durfde te gaan.

Great.

Nu is mijn haar dus feloranje met een witte uitgroei.

Ik lees veel dingen op internet… Zilvershampoo en antiroosshamppo werkt niet, ik zit er aan te denken een asblonde spoeling te pakken, een uitwasbare.

Maar goed, nu mijn vraag;

Wie heeft hier ervaring mee en tips die ECHT werken?!
Geen standaard tips die iedereen roept, maar echte ervaringen? Dat stelt mij meer gerust haha.

Ik heb een spelfout in mijn titel x’)

Modje?

Het moet ervaring zijn natuurlijk.

Oranje kan best mooi staan, dat had ik iig xD
Zie dit als een up!

^ Ja zeker! Alleen die walgelijke uitgroei ziet er niet uit. Het staat zo lelijk als je uitgroei lichter is als de rest!

Als het nou nog egaal was…

Ik heb ook oranje haar! =D
ook per ongeluk
maar ik heb henna in m’n haar dus ik kan er niks aan veranderen :’)

oke hier heb je niks aan, sorry

Ik heb geen idee. kan je de kapper niet om tips vragen?

Heb er ook ervaring mee ,
Je kan idd er een astint overheen doen (wel een spoeling zou ik je aanraden , minder slecht)
Mr is niet zeker dat het helemaal wit blond word , maar het oranje zal zowiezo wel iets minder worden.

Óf als je er echt vanaf wil ,
je haren donderblond verven met een spoeling , wel sunt alles voor niks.
Maar als je hoodhuid al zo extreem reageert op ontkleurmiddel , zou het nog een tijd duren voordat je je haren weer kan ontkleuren , een as tint erin werkt namelijk niet altijd.

Dus ik zou voor het donkerblond gaan , n tijdje wachten en het dan weer opnieuw proberen?

( heb ervaring , had dit ook gehad , ook een astint erin gedaan , mr je zag alsnog een oranje achtige gloed , was wel minder mr nog best apart haha )]

Iniedergeval succes!

Ohja , wrm donkerblond , omdat die kleur niet snel groeiniguitvalt ofzo (zoals met bruin wel) en mocht je nog nr witblond willen gaan is de stap mindergroot :wink: en donkerblond valt vaak al ietsje donkerder uit

(ik heb bijna de hele regenboog gehad qua kleuren haha )

Succes!

^ Thanks!

En als ik nou eens het allebei doe?

Een spoeling in een donkerblonde as-tint? :stuck_out_tongue:
Dan moet het toch wel een soort van goedkomen? xD

Hoeft niet nu witblond te zijn, als het maar weer normaal wordt en egaal xD

Ik denk dat het wel gaat lukken !
Vooral als je het in combinatie doet ,
want het astintje haalt het echte felle eraf , en donkerblond egaliseert het een beetje (of hoe ik het moet uitleggen)

Zou iniedergeval zorgen dat je n egale kleur hebt , wel echt n spoeling pakken , is net zo mooi + het is veeel beter voor je haar (anders heb je straks echt afgebroken haartjes die dan nr buite gaan staan)

=)

Oké super, ik ga morgen op zoek naar een spoeling in die kleur! :slightly_smiling_face: Dankje!

succes , ik hoop dat het lukt,
zo niet zou ik toch echt nr de kapper gaan
mr weet 92% zeker dat t moet lukken haha

=)

Succes! Klopt, astinten werken!!!
ik verfde me haar namelijk ook in een astint blond (wel witblond) en toen is het bij mij ook goed gekomen. Op goede hoop! Haha

Maar, is je eigen kleur dan wit? Anders krijg je toch geen witte uitgroei xD? Of was dat deel meer ontkleurt dan de rest van je haar ofzo?
En OT: asblond schijnt te helpen, dat lijkt ook meer op je witte uitgroei dan donkerblond lijkt me.

^ Mijn haar was zwart geverfd, en mijn eigen kleur was bijna zwart. Het deel dat was uitgegroeid, en dus nog nooit geverfd was, is gelijk wit gekleurd. Dat deel dat zwart was geverfd (en daarvoor rood, bruin, en nog meer xD) wil maar niet wit worden door de opeenstapeling aan verf die erop zit :pensive:"

Een vriendin van mij had dat, die had het gewoon weer laten ontkleuren en toen een natuurlijke verf eroverheen…

up

Je moet sowieso van zwart naar wit blond altijd ontkleuring met 12%pakken.
Dat kan je meestal niet in de normale winkel kopen, maar bij speciaalzaken.
Alles onder de 12% is gewoon niet sterk genoeg, maar zelfs bij 12% zou je er eigenlijk een paar keer erover heen moeten.

Je kan het nog een keer proberen met 12%.
Als alles er dan in zit probeer je het door te kammen en daarna droog te fohnen… dan laat je het er ipv 20 minuten 30 minuten in zitten (ontkleuring blijft namelijk doorgaan totdat je het wast).

Enige is dat je haar dan echt als touw aanvoelt, je schubben zullen tot hun max. open staan en als je al krullen had zullen die er dan uit zijn, maar dit gebeurt ook als je het bij een kapper laat doen.

Daarna moet je het haar nog inkleuren met je gewenste kleur… als ik jou was zou ik dan voor een wat zilverachtige kleur gaan om het laatste beetje geel/oranje eruit te trekken.
Zorg wel dat je inkleur kleur ALTIJD een kleurspoeling is.
Een kleurspoeling zorgt er namelijk voor dat je haarschubben zich voor een gedeelte weer sluiten, omdat het een mildere ph waarde heeft.
Daarna zal je je haar ontzettend goed moeten verzorgen.
Dat betekent milde shampoo’s aanschaffen, cremespoelingen en haarmaskers.
Laar je haar ook de eerste periode gewoon aan de lucht drogen.

^
ze kan het niet ontkleuren omdat haar hoofhuid daar geirriteerd op reageert
maar heb geen ervaring dus up

Ja, dat is het nadeel van sterke ontkleuring… het brand als een gek.
Ik heb het zovaak gehad en kan je vertellen dat het niet leuk aanvoelt, maar je moet daar doorheen als je een andere kleur wil.