Ervaring nachtlenzen?

Hee!
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met nachtlenzen?

Nachtlenzen zijn lenzen die je snachts in moet doen, want terwijl je slaapt zouden ze je ogen corrigeren. Na een nacht met die lenzen zou je een dag gewoon scherp kunnen zien.
Mijn sterkte is -1,5 en -2,25. :wink:

Ik heb sinds een jaar ongeveer nachtlenzen. Mijn sterkte zonder gebruik van deze lenzen is ongeveer -1,5. Ik ben erg erg tevreden mee :slightly_smiling_face:, het werkt heel goed en je kunt zelfs een nachtje overslaan. Op het begin zitten ze wel vervelend aangezien het harde lenzen zijn, maar naar een tijdje voel je ze haast niet meer.
Echt ideaal

Ik heb ook ongeveer een jaar nachtlenzen. Ik heb een sterkte van -2 en ze bevallen me heel goed! Tijdens het zwemmen heb ik nu gewoon een perfect zicht :slightly_smiling_face: ik raad ze je zeker aan!

Een jongen uit mijn klas heeft ze en is er heel tevreden over :slightly_smiling_face:

werkt het ook als je bijna -5 hebt?

Upje voor deze vraag (:

Mij lijkt het persoonlijk een beetje eng.
Wat nou als je in je oog wrijft als je slaapt?

Ja, maar dat is niet goed voor je oog.
Jammer…

De kromming van je oog gaat zo veranderen, waardoor je vaak hoofdpijn zal krijgen.

balen, die van mij zijn twee keer zo slecht…

lijkt me wel een uitkomst trouwens! idd met zwemmen enzo.

Ja, in 't algemeen zijn nachtlenzen niet echt goed voor je ogen, hoor :slightly_smiling_face:

Ja, ik ook. Op zich is het een mooie uitvinding, maar geen enkele opticien die ik ken is ervoor te vinden. Het is een quick fix, zeg maar…Op lange termijn kan het wel fout gaan.

Wat vinden jullie dan eigenlijk het voordeel van nachtlenzen tegenover daglenzen? Ik heb overdag niet eens door dat ik lenzen in heb, maar ik kan me voorstellen dat als je gaat slapen met lenzen in (zeker harde) dat je echt super droge ogen hebt als je wakker wordt.

Ik heb ze ook gehad, ruim 5 jaar zoiets en ik heb er nooit problemen mee gehad. De sterkte van mijn ogen zijn niet verslechterd, dus ik zie niet in waarom het niet goed is. Mijn opticien was er ook gewoon heel positief over.