ervaring met mishandeling door gezinslid?

Als mensen dit te persoonlijk vinden snap ik dat. Maar ik vraag me af of er hier meer meiden zitten die op een bepaalde manier met fysieke/psychische mishandeling door een gezinslid te maken hebben (gehad) en hoe je hier ‘doorheen komt’. Ik heb zelf te maken met mijn moeder die mij in periodes psychisch vernederd en dit is al van kleins af aan(vroegste herinnering hietvan was ik 4 of 5) ik maak dit topic omdat ik verder met niemand hierover kan praten en er miss andere meiden zijn die in een soortgelijke situatie zitten of zaten en hoe jullie daar nou mee omgaan en wat de beste manier is om je er niet door te laten breken zegmaar. Ik hopp dat er reacties komen en noten kan ook natuurlijk altijd als je het niet hier in het topic wilt zetten.

-

Mijn moeder heeft me ook psychisch mishandeld en hier heb ik wel een trauma aan over gehouden waar ik nu dan ook mee geholpen wordt.

Het stopte eigenlijk toen mijn vader en moeder gingen scheiden. Toen werd mijn moeder ineens een totaal ander mens.

gone. too bad.

-

@can u not heftig! Heb je nu wel een oke band met haar en was ze zomaar gestopt of was er iets gebeurt? @magic ohh dat is ook vervelend…wat voor soort therapie heb je als ok vragwn mag? Wel fijn dat ze verandert is! @frenchfry erg! Woon je alleen met hem of weet iemand ervan?

@can u not oooh oke! Wel heel fijn dat je er ju geen last meer van hebt. Praat je jog wel is met haar erover?

Ja, mijn moeder heeft mij jarenlang psychisch mishandeld, heeft er zelfs voor gezorgd dat ik werd opgenomen in een psychiatrische instelling voor anderhalf jaar, en ik heb ermee gedeald door al het contact met haar te verbreken. Wilde zelfs nog aangifte doen voor de ergere dingen die ze heeft gedaan, (ga ik liever niet gedetailleerd op in), maar dan zou ik tegen haar moeten getuigen en daar wilde ik mezelf niet doorheen moeten slepen.

Hier heb je wss niet zoveel aan… Sorry.

-

Ja. Zowel geestelijk als lichaamelijk. Ik zit er nogsteeds in zegmaar. En ik ja ik keer thuis heel erg in mezelf. Ik probeer wel zoveel mogelijk weg te zijn en me te uiten in andere dingen. En ja. het is lastig

Toch maar niet

Ik ben psychisch en fysiek mishandeld door mijn vader. Ik word vaak nog wakker met nachtmerries, heb bindingsangst, kan niet goed met jongens omgaan en kan er absoluut niet mee omgaan als iemand me aanraakt. Ik ben heel afstandelijk. Hoe ik ermee omga? Ik sluit mezelf af en niemand weet dit… Zelfs mijn moeder niet

ik ben fysiek mishandeld door mijn vader.
en wellicht psychisch door mijn moeder. maar dat vind ik moeilijk te beoordelen, omdat ik niet goed weet of het wel zo ernstig was/is zeg maar.

edit: ik moet wel zeggen dat ik veel meer last heb van wat mijn moeder doet/deed dan dat mijn vader heeft gedaan.

dubbel

Nu krijg ik cognitieve gedragstherapie!

Ik wil niet zeggen dat ik perse psychisch mishandeld ben maar ik heb wel 6 jaar lang een stiefmoeder gehad met borderline. Haar eigen kind was haar alles maar ik en mijn broertje konden haar vrijwel niks deren, alleen op sommige momenten als ze opeens een hele goede bui had.

Deze vrouw heeft ons regelmatig vernederd, achtergesteld en uitgescholden. Ook hadden mijn moeder en zij regelmatig heftige ruzie waarin fysieke mishandeling (van beide kanten) een rol speelde. Ik heb dit vaak gezien en kan deze beelden nog steeds terughalen. In de tijd dat ik deze ‘stiefmoeder’ had was ik 11 tot 16 en ik heb doordat er geen ruimte voor mijn ‘problemen’ was vrijwel niet kunnen puberen, dit vind ik soms ook wel een beetje lastig maar is natuurlijk niet het ergste wat er is.

Wat het ook wel moeilijk maakte was het feit dat mijn moeder met haar vreemdging en dat hierom mijn ouders toen zijn gescheiden. Mijn moeder heeft het in deze jaren vrijwel nooit voor ons opgenomen en dat neem ik haar wel heel erg kwalijk. Onze band is nu wel beter geworden omdat ze bij deze vrouw weg is en nu een lieve vriend heeft, maar soms dan denk ik terug en ben ik in mijzelf nog wel heel boos en verdrietig. Een band met die vrouw heb ik niet meer, het contact is volledig verbroken. Ik heb haar nog twee keer in de stad gezien en toen was ik echt bang gewoon.

Niet citeren aub.

psysisch mishandeld door mijn moeder vroeger…vroeger was mn moeder echt een gemeen mens, maar nu niet meer en ze heeft spijt, maar ik denk er wel nog steeds aan. en psysisch en fysiek door mijn vader nu nog.

Ik ga het morgen voor het eerst in mijn leven het erover hebben met iemand. Ik ga naar mijn mentor. Ben best bang… :flushed:

@nofear, veel succes morgen! Knap van je dat je het met je mentor er over gaat hebben!