ervaring met kopen via ebay?

Voor de wat meer evaren fotografen, kopen jullie wel eens accesoires op internet? Zoals ebay bijvoorbeeld. Hebben jullie wel eens filters gekocht (voor weinig geld)
zijn die van gewone kwaliteit of van die plastic dingen?
& diezelfde vragen heb ik ook met statieven. :slightly_smiling_face:
alvast bedankt!

en een vraagje untopic: is een uv-filter echt noodzakelijk
(meer voor bescherming v/d lens bedoelt dan voor de kwaliteit van foto’s).

nee maar wel sieraden of kleding bijv,
als ze niet goed zijn moet je ze terugsturen maar dat kost je dan weer extra geld…

kweet nie tof je hier wat aan hebt xD

Ik gebruik op al mijn lezen een uv-filter voor de bescherming. Heb liever dat de uv-filter eraan gaat dan mijn lens. Het verschilt een beetje per fotograaf de een wil er geen een op zijn lens de ander wel. Als je er een koopt zou ik wel kijken voor goede kwaliteit het zit wel voor jou lens.

Kijk bij bol.com
Daar hebben ze ook een hoop goedkope filters en als ze dan niet bevallen kan je ze gewoon terugsturen natuurlijk.

Ik heb er niet echt ervaring mee, maar zou bij de filters wel extra voorzichtig zijn. Ze zitten wel voor je lens enzo, zou ze daarom gewoon in de winkel kopen (:

Er zit nog genoeg ruimte tussen je lens en het glas van de filter… dus je filter kan je lens nooit beschadigen.

Het enige is dat de wat duurdere merken kwalitatief beter zijn, zoals Hoya en B&W.
Dus als je gewoon af en toe wat aan amateurfotografie doet kan het echt geen kwaad om een goedkope filter aan te schaffen.
Wil je het wat serieuzere werk dan zou ik echt voor een duurdere filter gaan.

Ja.
Ik heb een adapter gekocht zodat ik analoge Contax/Yashica lenzen op m’n camera kan. Hij kwam helemaal uit hongkong hierheen, adapter + verzendkosten maar 13 euro! Hij zat goed verpakt met van die luchtdingen ertussen enzo. Maar met filters heb ik geen ervaring. Als ze maar 2 euro ofzo zijn zou ik het gewoon doen! =]

handig! Maar ook met de verzendkosten, als je dan op ‘free shipping’ kiest geld dat alleen voor VS of dat land, of gewoon over de hele wereld?

Dat geld meestal alleen voor de VS. Je moet gewoon even goed lezen wat er staat want, het kan verschillen.