Ervaring met intakegesprek over Luchtvaartdienstverlening (Deltion)

Hoi iedereen,

Heeft iemand ervaring met intakegesprek bij deltion college voor luchtvaartdienstverlening.
Ik heb me aangemeld maar ben zo zenuwachtig voor de intake. Ik wil heel graag aangenomen worden.

Please help me :cold_sweat:

Hey!
Ik heb geen idee of je er nu nog wat aan hebt, maar goed, als anderen het lezen hebben zij er misschien wel wat aan!
Afgelopen donderdag heb ik op Deltion mijn intake gehad voor deze opleiding, maar dan de internationale versie er van.
Ik zelf heb geen groeps-intake gehad, omdat ik een aantal persoonlijke dingen had waarvan ze vonden dat het anders beter was als ik een intake had met iemand van de opleiding zelf en iemand die er zegmaar is als vertrouwenspersoon, die helpt je dan eigenlijk een beetje door de intake heen te komen.

Ten eerste is het sowieso handig dat je alles goed uitgeplant hebt, zelf heb ik toen ik mijn uitnodiging binnenkreeg gelijk de brief goed doorgelezen zodat ik wist hoe ik me kon voorbereiden en welke spullen ik mee moest nemen.
Ik ben bezig gegaan met de opdrachten en heb deze allemaal zo netjes en volledig mogelijk ingevuld, hier krijg je waarschijnlijk, net als ik, complimenten op omdat ze er wel van houden als je alles netjes en op orde hebt gemaakt.
Nadat ik alle opdrachten had gemaakt heb ik alles inclusief ID-kaart en recente pasfoto in een mapje gestopt, ook hier kreeg ik complimenten op omdat het netjes geregeld was.

Als je op je nieuwe school binnen komt ga je naar de receptie toe, hier meld je je zodat ze weten dat je er bent. 1e tip : zorg dat je op tijd bent!! het is handig om er sowieso al een kwartier van te voren te zijn, dan weet je zeker dat je niet te laat bent!

Zodra je de mensen waarbij jij je intake hebt ziet, is de intake eigenlijk al begonnen, want dan hebben ze namelijk hun eerste indruk van je en die is al (heel) erg belangrijk!
Zorg er dus voor dat je een vriendelijke en misschien wel enthousiaste uitstraling hebt, want als je al gelijk erg verlegen aan komt lopen geeft dat eigenlijk alleen maar minpunten : een luchtvaartdienstverlener is vrijwel altijd met mensen bezig en moet er dus vriendelijk en ook zelfverzekerd uit zien, als je erg verlegen of misschien wel boos of chagrijnig kijkt is dat ook niet fijn tegenover de passagiers in het vliegtuig of bij het inchecken.
Kijk de persoon waarbij je je intake doet in de ogen aan, sta dus zelfverzekerd en rechtop, kijk vriendelijk en stel jezelf voor.

Zodra je in de ruimte bent aangekomen waar je intake gehouden wordt, ga je zitten wanneer zij dat zeggen en wacht je natuurlijk gewoon af tot ze je wat vragen.
Bij mij vroegen ze eigenlijk direct wel of ik mijn papieren (de uitnodiging, de opdrachten enzovoort) had meegenomen en als je dat hebt vinken ze dat af dat dat goed is verzorgd.
Daarna begonnen ze met de vragen te stellen bijvoorbeeld :

Hoe ben je op het idee gekomen om deze opleiding te volgen?
Heb je zelf ook al een keer gevlogen en hoe vond je dat?
Wat zijn positieve dingen aan jou die van pas komen bij deze opleiding?
Wat zou voor jou een probleem kunnen zijn/worden bij deze opleiding?

Geef hierbij overal natuurlijk eerlijke antwoorden. Laat ook zien dat je veel van de opleiding af weet, dat je echt enthousiast bent en dat je dit ook echt graag wilt!
Nadat je intake klaar is hoor je eigenlijk vrijwel meteen of je aangenomen bent of niet, meestal is dit wel het geval, ze kunnen je bijvoorbeeld wel aanraden om een niveau lager of zelfs wel hoger te gaan doen, maar dit is volledig op eigen risico.

Het kan zijn dat je niet wordt aangenomen, mijn beste vriendin had dit ook, zij werd niet aangenomen omdat zij te onzeker was. Als je niet aangenomen wordt ga je samen met degene waarbij je intake hebt gehad of iemand anders uit de school een nieuwe opleiding zoeken die beter bij jou past, hier word je dan voor aangemeld en dan krijg je eigenlijk al snel een nieuwe uitnodiging voor een intake gesprek.
Als je wel aangenomen wordt, dan wordt er gelijk verteld wat je dan gaat doen. Bij de groeps-intakes is het bedrijf die voor de uniformen zorgt er al bij om deze gelijk aan te passen, maar omdat ik deze niet had, moet ik er met mijn ouders voor zorgen dat ik mijn uniform krijg. Hierna word je meegenomen naar beneden om dan een foto te laten maken voor op je pas die je dan begin van je nieuwe schooljaar krijgt, dit gaat heel snel. Leerlingen van Deltion zelf die geloof ik de opleiding fotografie volgen maken je foto, deze laten ze je zien en dan mag je zelf kiezen of je hem mooi vindt, vind je dat wel, dan wordt dat je nieuwe schoolfoto, vind je dat niet, dan maken ze gewoon een nieuwe, net zolang tot jij een foto hebt die je zelf mooi vindt.
Meestal duurt je intake gesprek een uur, dit staat ook in je brief, maar dat kan ook korter zijn of uitlopen. Mijn intake duurde ongeveer 45/50 minuten maar die van mijn beste vriendin, waarbij in de brief stond dat het 3 uur zou duren (zij moest ook nog een aantal testen doen, vanwege de opleiding die zij had gekozen) is ongeveer 30 minuten uitgelopen, dus je weet het nooit zeker! plan dus geen nieuwe afspraken voor direct na de tijd waarvan op de uitnodiging stond dat de intake afgelopen zou zijn!
Dat was het dan eigenlijk wel… Ik hoop dat je(/jullie) hier wat aan gehad hebt(/hebben)! Heel veel succes met je intake en als je hem al gehad hebt, hoop ik dat je aangenomen bent!
x