Ervaring met Inderm?

Al ruim 4 jaar loop ik rond met acne en er is niks, maar dan ook echt niks wat op lange termijn lijkt te werken. 3 maanden geleden ben ik naar de huisarts geweest, en die heeft me de pil meegegeven (Yasmin), maar ook dit lijkt niet erg veel te helpen. Dus vanmiddag weer naar de huisarts geweest, en nu heb ik Inderm meegekregen, voor mensen die hier nog nooit van gehoord hebben, klik.

Maar nu lees ik op internet (en ook in de bijsluiter) dat je huid er heel droog/schilferig en rood van kan worden, en ook kan het erg gaan jeuken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En is het verstandig om een hydraterende creme hier naast te gebruiken, om de droogheid een beetje tegen te gaan? Of moet ik m’n huid juist even helemaal laten uitdrogen?

Alvast bedankt, X

de pil had bij mij zo even z’n tijd nodig, maar nu heb ik haast geen puistjes meer.
en misschien moet je gewoon maar eens proberen bij jou, om te zien hoe jouw huid daarop reageert? :]
tenzij het zo gelijk, heelduuris, dan vat ik het wel.

Ja ik heb het al thuis hoor! :slightly_smiling_face: En het is best duur (27,60 voor 50 ml.), maar het wordt vergoed dus dat is verder geen probleem.

Hoelang duurde het bij jou dan voordat de pil z’n werk deed? En had je ook Yasmin? Slikte/smeerde je verder nog iets tegen je puistjes? En had je echt zware acne, of?

Sorry voor alle vragen haha, maar dan kan ik een beetje vergelijken! :stuck_out_tongue:

ehmm, na een halfjaar tot een jaar merkte ik opeens van, he, ik heb eigenlijk geen puistjes meer!
ik heb Mercilon ;d en eeeeeh, voor de rest producten gemaakt van Tea Tree. Werken goed tegen een vette huid/acne.
En de laatste: bwa, ik had semi-acne.

Heb je hele zware acné dan? Want ik heb maar af en toe last van pukkeltjes, daar hielp Inderm wel tegen.

[b]Ik heb deze lotion net maandag meegekregen, dus ga het nu testen!

Ik heb hiervoor een antibioticakuur geslikt van 6 weken, werkte super! Helaas mag je dat niet langer achter elkaar doorslikken omdat het slecht is voor je lichaam. Anders had ik hem nog wel door willen slikken!

Maar goed, maandag kreeg ik dus ook Inderm van de dokter. Het schijnt dat de 1e twee weken je huid kan gaan schilferen. Bij mij is dat vaak rond mijn mond en neus (heb al vaker soortgelijke producten gehad) maar dan moet je het gewoon niet meer op die plekjes gebruiken, dan gaat het weg. Kwestie van effe uittesten, ook qua dosering en de hoeveelheid dat je het per dag gebruikt.

Succes iig, en ben benieuwd of jij (en ik ook haha) er baat bij hebt![/b]

Oh BTW. De Yasmin werkt indd. niet zo super tegen acne. Diane35 wel! Hielp bij mij ook heel goed. Maar omdat ik na 2 jaar slikken totaal geen libido meer had op een gegeven moment door die pil heb ik een koperspiraal genomen, was die hormonen helemaal zat :stuck_out_tongue:

Hm, tsja wat is zware acne. Het valt iig best wel op (al zeggen vriendinnen van niet), maar ik heb er wel heel erg last van.

Dat spul is fantastisch!!!
Ik heb het ook een tijd gebruikt en ik heb nu af en toe nog eens een pukkeltje. Ik merkte er helemaal niets van, mn huid werd er dus niet droog of schilferig van ofzo. Alleen ik gebruikte daarnaast wel een gewone dagcreme.
Maar dat spul is gewoon heilig, alleen stinkt het wel:P

Dat heb ik ook gehad, dat werkte wel goed, je voelde het echt werken. En ik kreeg er een hele vette huid van, ofja, hij zag er niet meer zo mooi uit als wanneer je bijv. onder de douche uit komt. Ben er ook al heeeel lang mee gestopt omdat na ongeveer 2 jaar het niet meer werkte…

hee
ik heb er geen ervaring mee
maar je kan ook de creme benzoylperoxide gebruiken…
die zorgt ervoor dat het bovenste vette huidlaagje eraf gaat…
als je dat een tijdje gebruikt zie je echt heel veel verbetering en na een week of 2 heb je alleen nog kleine rode vlekjes meer geen puistjes meer enzo… en na een week of wat is alles weg…
het hielp bij mij wel…
ik weet niet of het bij jou helpt maar het zou geen kwaad kunnen:)
voor meer info moet je ff bij de apotheek zijn:)
succes

ik heb het een tijdje gebruikt! echt vreselijk stink spul, het lijkt net nagellak remover!(je nagellak gaat trouwens er af als je het op doet :S) het stinkt zo erg dat ik altijd mijn adem inhield! het helpt opzich wel maar je huid word wel droog.
ik heb nu een antibiotica kuur gekregen tegen huidinfectie>wonder spul gewoon!! ^^ ik gebruik het samen met een gel…

inderm is echt een afrader!

Nog meer experiences?

Ik gebruik het zef wel eens, dan doe ik gewoon een beetje op een wcpapiertje en plak ik het erop zegmaar. En het droogt het puistje juist uit, zodat je geen littekens krijgt volgensmij. Ik vind het wel fijn spul (:
en zo erg is die stank nou ook weer niet hoor…

Okee, ik heb jaren last gehad van heule erge acné.
De yasmin helpt helemaal niet tegen acné, je moet de Diane35 hebben.
Dus verander deze pil.
Ik ben ermee begonnen op mn 16e en ben nu bijna 21 en acné vrij!
Af en toe een kleintje zoals iedere vrouw, meer van de stress ook.
Dus: Diane35… echt tegen je dok. zeggen.

Daarnaast gebruik ikzelf de lijn TeaTree van de Kruidvat. En dan alles voor de onzuivere huid.
Goede lijn en mn huid is nog nooit zo puur geweest ondanks mijn littekens van mn acné.
Even door de zure appel heen bijten, maar je krijgt je huid en je zelfvertrouwen weer terug.

Ik heb een tijdje Inderm gebruikt.
Maar ik gebruikte het niet als zoals je een reinigings lotion zou gebruiken.

Ik kneep het puistje uit en deed Inderm op een watje, dit watje depte ik op het puistje (wat wel gigantisch prikt), en hij was binnen 5 uurtjes foetsie.
Ik ben inmiddels gestopt met Inderm en gebruik Dalacin C van de huisarts, in combinatie met de pil.
De pil heb ik echter niet voor mijn puistjes.
Ik moet zeggen dat ik zowel Inderm als Dalacin C heel fijn vind, maar Dalacin C makkelijk in gebruik is en je er een minder pijnlijke huid van krijgt.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Heb jij ook Differin gel toevallig? En een antibioticakuur van 6 weken? ^^

jep! werk super! ^^

Up, bedankt allemaal! :slightly_smiling_face:

Ik gebruik nu ook sinds een week Inderm. Mijn huid wordt er niet droger van ofzo, dus dat is wel fijn. Ik zie nog niet echt veel verschil maar in de bijsluiter staat ook dat je het minimaal 4 weken moet gebruiken, dus ja… Ik gebruik trouwens ook de Diane 35 pil, helpt ook goed. :slightly_smiling_face: