Ervaring met EF (taal leren in het buitenland)

Hee meiden,

Ik ben afgelopen zomervakantie 4 weken in New York geweest om vakantie te combineren met het (extra) leren van het Engels. Voor die tijd zocht ik allemaal ervaringen op internet, maar kon vrij weinig vinden… Aangezien EF haast geen negatieve dingen laat horen, was dit een beetje lastig.
Gelukkig is het mij heeeeeeeeeeeeel goed bevallen, maar 't leek me wel handig om hier alsnog ervaringen te delen of vragen te beantwoorden! :slight_smile:
Ben zelf dus naar NYC geweest voor 4 ‘korte’ weken; je kunt ook 'n heel jaar gaan en eigenlijk heel de wereld over… Maar wie weet kan ik toch 'n beetje helpen & zijn er nog anderen met ervaringen…
XX

Er zijn natuurlijk ook heel veel andere organisaties; lijkt me leuk om ook daar wat over te horen want ik wil misschien na mn middelbare school een jaar doen…

ik wil zó graag naar australie met EF, maar is een beetje duur haha!

Drie jaar geleden ben ik twee weken met EF naar Santa Barbara geweest! :slightly_smiling_face: Het was echt zo ontzettend leuk!

Toen ik rond zocht over EF, vond ik juist 'n site met allemaal slechte ervaringen. Deze site was afgesloten maar ‘www.efellende.nl’ klonk sleeecht haha. Maar jullie én ik hebben t blijkbaar heel leuk gehad!
Maar ben ook benieuwd naar andere organisaties :slightly_smiling_face:

Mailen kan ooook.
Note me dan eventjes haha,

Kan je wat meer details geven van je ervaring? Sliep je in een gastgezin/studentenkamer/hotel/…? Hoe werd het eten geregeld? Heb je examen moeten afleggen? Had je veel lessen of veel vrije tijd? Waren die paar weken niet te kort om écht de taal te leren? Heb je veel mensen leren kennen? Etc. Ik ben wel geïnteresseerd.

Ikzelf sliep op de campus met 3 kamergenootjes uit verschillende landen, errrrg leuk, al is het op 't begin even wennen en moet je wel geluk hebben met elkaar.
Op de campus had je ook 3x per dag eten, in de mega-kantine, maar in 't weekend alleen brunch en avondeten (best late brunch natuurlijk en ook vroeg ontbijt, waardoor je vaak maar één of géén had, als je richting the city wilde!). Wel top, al klaagden veel mensen over 't eten; te vet bijvoorbeeld. Maarja, wat wilje in Amerika? Veel verschillende keuzes had je wel dus priiiiima.
Hmm, ik heb zóveel te vertellen echt. Maar moet geen reclame worden dus note me maar voor n’mailtje ofzo, kan er uren over door, haha.

Zou het ook graag willen, maar het is zo duur!

Ik ga deze zomervakantie met ef 3 weken naar Nice, dus ben heel erg benieuwd hoe het wordt!

Ik zit te twijfelen of ik ga.
Ik zou graag voor een paar maanden naar Spanje gaan, Malaga.
Maar het is zo duur ):

Zijn er nog meer ervaringen? :3

Ik zou volgend jaar in de zomervakantie 2 weken naar Engeland willen, maar het lijkt me best wel ‘‘eng’’ omdat je niemand kent enzo.

Zo jammer dat het zo duur is!
Maar het lijkt me wel echt een hele mooie en goede ervaring, eentje om nooit te vergeten.

Duur is het wel ja, maar het is het zooooo waard. Wij wonen erg klein en echt niet veel te besteden maar als je hard werkt is het goed te doen :slightly_smiling_face: Echt gewellldig.

up! Ik ben ook wel een beetje bang omdat ik niemand ken, maar ik hoop dat het gewoon heel leuk wordt

Ik ben vorige zomer naar Dublin geweest met EF (voor 2 weken).
Sliep in een gastgezin en vond het echt superleuk!
Allemaal vrienden gemaakt van over de hele wereld en doordat ik bij een Ierse familie woonde, maakte je echt hun cultuur mee.
Een echte aanrader voor iedereen!

Klinkt erg leuk… Ik zou graag naar Engeland of Japan dan willen gaan, maar ik ben nu nog een beetje jong (:

Ik zag er vandaag een poster van op school, het lijkt me wel leuk om naar de VS ofzo te gaan :slightly_smiling_face:

ik zou zo graag een jaar high school gaan doen na mn vwo diploma!
alleen dan ben ik waarschijnlijk 18.8 ofzoo en dan ben ik te oud… alleen 18.5 mag. .

miss kunnen ze xtje uitzondering maken?;$

heeft iemand ervaring?
stuur maar berichtje ofzoo :blush:

Dat wilde ik eerst doen na m’n vmbo, maar het leek me niet verstanding omdat ik dan weer een jaar mis etc…
Nu wil ik dus gewoon na m’n HBO (moet ook eerst nog havo doen) een jaar naar engeland.

ik ben ook gegaan in de zomervakantie : 2 weken Santa Barbara (bij LA)
dat was echt super en ik kan er alleen maar positief over zijn…
als iemand nog vragen heeft, mijn email is
sannevankampen@live.nl