Hoi allemaal, Ik wil heel graag nu na mijn examens een tussenjaartje in het buitenland doen.
Er zijn zoveel reisorganisaties te vinden op het internet en ik kwam de organisatie EF tegen. Ik zag dat ze onwijs veel bestemmingen aanbieden op www.ef.nl/aya is er iemand van jullie met EF meegeweest en specifiek met het studiejaar in het buitenland programma? Alvast bedankt!
Ik heb geen ervaring daarmee, maar wilde even een opmerking maken.
Als je volgend jaar begint met een opleiding, heb je nog recht op studiefinanciering(je hele studie lang). Als je het jaar daarop pas begint, krijg je het niet. Ik zou dus goed nadenken of je wel een tussenjaar wil doen, want het kost je dus veel geld.
Bedankt voor de tip! Ik ben inderdaad op de hoogte van dit hele studiefinanciering gedoe. Maar ik heb nog absoluut geen idee wat ik wil gaan doen hierna en het lijkt me verstandig om een jaar ertussenuit te gaan en wat buitenlandervaring op te doen (wat ook weer gunstig kan zijn voor mijn CV later). Anders ga ik nu zomaar aan een opleiding beginnen en zit ik uiteindeljik alsnog met hoge kosten omdat straks een verkeerde studiekeuze maak. :bored:
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, ik ben me ook heel erg aan het oriënteren op een tussenjaar.
Als je volgend jaar aan een studie begint en je houdt er dat jaar ook weer mee op, heb je de volgende jaren ook recht op stufi. Je kunt je dus ook aanmelden voor een studie en ermee ophouden binnen een paar maanden(als je binnen 3 maanden stopt, hoef je geen stufi terug te betalen). Als je dan gestopt bent, kun je ook naar het buitenland gaan voor de rest van het jaar en kun je het jaar daarop weer met een andere opleiding beginnen.
Up!
Ik zou graag ook meer over deze oganisatie willen weten en de ervaringen van mensen.
Ben wel benieuwd over wat de gemiddelde leeftijd is op zo’n campus bijvoorbeeld en wat voor soort opleindingen je er kan volgen.
Ook ben ik niet zo goed in vrienden maken en heel sociaal zijn dus ben ik bang dat ik eenzaam word.
Maar het lijkt me geweldig om te doen!!
Heeey!
Wat leuk dat je een jaar weg wil met EF!
Ik ben pas nog met EF weggeweest, en kan je er een hoop over vertellen ^^
Ik ben na mijn reis ook ambassador geworden, dus ik kan je er een hoop over vertellen
Ik note je even (:
Maarja, als DUO de regeling hieromheen verandert (dus dat óók niet-nieuwe studenten geen stufi meer krijgen), heb je alsnog niks. Ik heb al eens 6 maanden gestudeerd maar ben toen gestopt, en nu durf ik geen risico te lopen en in september 2015 (of later) pas een studie op te pakken. Nu is het nog zo dat ik tegen die tijd ook gewoon nog stufi zou krijgen, maar het zou me opzich niet heel veel verbazen als ze daar nog wat op gaan bedenken.
Either way, ik sluit het topic, want de vraag van de TS kan hier: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html