ervaring met cello's?

heeft iem. Ervaring met cello’s? Want ik wil het nl. proberen…
hoe duur zo’n ding kost en hoe moeilijk ht is.En hoe de lessen gaan enz… Weet iem. dat?

ik zit zelf op vioollles.
je hebt elke muziekschool wel cellolessen.
de kosten verschillen.
je huurt sws in het begin nog even.
tot je zeker weet en geld hebt om een redelijke cello zelf aan te schaffen.

je zult even bij je in de buurt moeten kijken.
als je ouders weinig inkomen hebben kun je ook heel veel vergoed krijgen omdat het muzieklessen zijn.

Ik ken iemand die cello speelt, maar die zij heeft is heel duur (1800,- euro). Ik weet niet of dat een supergoede is, of een gemiddelde, maar ik schrok een beetje van dat bedrag.

Ik speel cello :slightly_smiling_face:
Ik kan je wel vertellen dat het behoorlijk lastig is vooral op het begin. Zeker als je nog nooit een instrument hebt gespeeld. Het verschild ook wel een beetje per persoon, ik had in het begin echt heel veel moeite met strijken en stok goed vasthouden enzo. Maar het is wel het aller vetste instrument wat er bestaat natuurlijk hey =p

De prijzen van cello’s verschillen nogal, en het hangt ook een beetje van de kwaliteit af. Wil je een beetje een goede hebben zit je denk ik al gauw rond de 2.000 euro. Ik zag ze op internet ook al voor maar 300 euro, maar ik denk dat niet dat die echt heel goed zijn voor die prijs. Maar je hebt ook super goede dure voor 50.000 euro :open_mouth:
Ik zal denk ik gewoon een keer naar een vioolbouwer gaan ofso en daar uit proberen welke cello je fijn vind. Of huur een cello.

Ik weet niet hoe duur les is. Mijn vader geeft cello les en ik krijg les van hem. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel hij normaal aan zijn leerlingen vraagt. Ik zal gewoon even googelen naar celloles bij jouw in de buurt.