ervaring mbo mode .

Hoi !
Ik zit nu in m’n examenjaar en wil graag hierna naar mbo mode management. Ik zit te twijfelen tussen deltion, landstede of roc. Wat zijn jullie ervaringen ? Ik heb gehoord dat roc niet zo heel goed is met uren ofzo en regelen , maar ik denk dat dit op elke school wel is. Wat raden jullie me aan ? :wink:

up

Mijn enige ervaring is dat ik een keer iemand op ging halen. Toen kwam er een klas van de mode opleiding voorbij en alle jongens in die klas hadden Uggs aan… Zag er niet zo charmant uit bij ze :stuck_out_tongue:

Maar dat heeft toch helemaal niets met de opleiding te maken ?
Trouwens Uggs zijn eigenlijk voor de mannen bedoelt.

Zilveren Uggs voor mannen? Heeft niks met de opleiding te maken nee, maar het is dus mijn enige ervaring ermee :wink:

Oke! Ik ben gister wezen kijken bij landstede en die valt af, want dat is toch wel heel erg gericht op het maken van kleren en ik wil liever de bedrijfskant. Bedankt voor jullie reacties ! Iemand ervaring met roc of deltion ? :wink:

Ik doe fashion en management op mbo niveau op een roc.
Bij ons is het wel erg gericht op het management, je leert op de opleiding hoe je de productie van de kledingstukken kunt begeleiden in het buitenland.
Naast de economische vakken die erg belangrijk zijn voor je algemene ondernemers vaardigheden (zoals bedrijfsadministratie en commerciele economie) krijg je ook les in het vak logistiek en natuurlijk de vreemde talen.
Verder moet je ook interesse hebben in stoffen en je zult ook moeten leren hoe kledingstuk in elkaar wordt gezet dus om die naaimachine kun je niet heen.
Bij de opleiding horen ook creatieve vakken zoals modevorming. Bij modevorming leer je alles over de geschiedenis van de mode en hoe je collages maakt!.
Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt :wink:

Een vriendin van mij heeft een mode detailhandel opleiding gedaan in Hoogeveen en die moest ook haar eigenlijk kledingmerk opzetten (wel op papier natuurlijk) met logo, naam, kledingstukken en ze hadden elk jaar een modeshow met hun eigen kleding en maakte ook best nog wel veel zelf en het was gericht op het werk in de winkel. Erg leuk vond ze het!

Ooh heel erg bedankt voor je reactie! Klinkt erg leuk. Waar doe je de opleiding als ik vragen mag ? :wink: Hartstikke bedankt! :wink: