Ervaring Leidse verenigingen

Hoihoi,

Heeft er hier iemand ervaring met de verenigingen SIB en AEGEE in Leiden?

Upje?
Ik had dit jaar eerst namelijk geen tijd om ergens bij te gaan. Maar nu heb ik spijt en wil ik wel heel graag. Maar om nu in mei nog/al lid te worden?:’)

Ik studeer zelf niet in Leiden maar in een andere stad. Je kunt altijd lid worden van een studievereniging of een studentenvereniging. Ken je misschien mensen die lid zijn van de bovengenoemde verenigingen? Zo ja, ga een keer met ze mee. Heel veel studentenverenigingen hebben evenementen waar je als niet-lid erbij kunt aansluiten voor een x bedrag. Zo nee, mail of ga langs bij de commissie. Vaak hebben zij een kantoor of iets dergelijks bij de uni. Lid worden kan altijd en je blijft altijd wel lid als je verbonden blijft met de vereniging. Ik zou zeggen, gewoon doen en wie weet zijn er meer mensen die in het eerste jaar geen lid waren. Je bent echt niet de enige. Ik ken veel mensen die na hun eerste jaar lid zijn geworden. Succes en veel plezier met het genieten :wink:

1 like

Dankjewel voor je antwoord! Tja, ik ben ondertussen ook al 5e jaars:) (Ik ga waarschijnlijk nog 3 jaar door.) Ik ben wel even lid geweest bij een roeivereniging maar na twee jaar had ik dat daar ook wel gezien.
Deze verenigingen lijken me heel leuk, maar als ik ga kijken en lid wil worden is het al juni. Zouden ze dan al wel dingen te doen hebben in de zomervakantie? Anders vind ik het een beetje zonde en wacht ik lekker tot september. Ik mis het omgaan met studenten een beetje. Er zijn echt wel mensen om me heen, maar die zitten allemaal in een andere fase dan ik, vandaar dat ik zo snel mogelijk lid zou willen worden.:’)

Hmmm… ik denk niet dat ze activiteiten in de zomervakantie gaan aanbieden. Misschien nog een paar kleine evenementen ter afsluiting van dit schooljaar? Hebben ze niet een activiteitenkalender of iets dergelijks? En ik begrijp je goed! Ik had the same problem, daarom ben ik lid geworden. Het is echt oké dat je wat later lid wordt, hopelijk ga jij dat uiteindelijk ook zo ervaren <3