Ervaring interval training voor conditie?

Zijn er hier meiden die zelf interval training (wat voor soort schema?) hebben gebruikt om hun conditie in een maand of 3 op te bouwen? Wat is jullie ervaring en hebben jullie nu nog steeds een goede conditie? Viel je ook af?

Ehm, ik doe in de fitnessclub interval training op de fiets zeg maar. Maar ik hou me er niet heel erg aan, want de ene keer fiets ik wel en de andere keer ga ik hardlopen ofzo xd maarrr ik merk wel dat ik het steeds beter vol hou wanneer ik 1 minuut op een hoger niveau ga trappen… maar dat kan ook zijn omdat m’n conditie in het algemeen gewoon beter is geworden (-;

ik loop hard met start to run ^^ zo een podcast wat je op je ipod kan zetten… heel simpel en het werkt ook nog eens ^^

ik had start to run, en dat was alleen maar lopen?

Met voetbal doen we interval, en het is echt heel goed voor je conditie!

Zoiets doe ik wel eens als ik ga hardlopen. Ik loop gewoon in mijn normale tempo en af en toe sprint ik een stuk. Dan zoek ik een doel uit tot waar ik moet rennen, een lantaarnpaal o.i.d. Ik heb het idee dat dit wel werkt voor een goede conditie.

heb laatst een minutenloop gedaan, 6,5,4,3,2,1 min hardlopen met tussendoor rust van 1 min (wel door blijven wandelen) en het tempo steeds meer opvoeren (dus 6 min hardlopen, 1 min wandelen, 5 min iets sneller hardlopen, 1min wandelen etc), maar volgens mij staan er wel schema’s op internet;) ik denk dat je conditie er wel beter door wordt;)

Ik heb het gebruikt bij hardlopen, werkt echt fijn, je bent d.m.v. het opbouwen nooit moe na sporten, ook al ren je (aan het eind dus) 5km aan één stuk door. Ben je niet de rest van de dag kapot, dat scheelt.