Ervaring cv opleuken rechtenstudent

Hee allemaal!

Momenteel zit ik in het tweede jaar van mijn studie rechtsgeleerdheid en ik heb het onwijs naar mijn zin. Graag zou ik echter een beetje aan mijn cv willen bouwen (naast het doen van commissiewerk, want dat doe ik al) en dus ben ik nu op zoek naar bijvoorbeeld een juridische stage of bijbaan als juridisch secretaresse bij een advocatenkantoor. Probleem is… Ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar ervaringen en tips voor hoe ik dit het best kan gaan regelen :flushed: Alle tips zijn welkom, dus ook over andere dingen die ik kan doen om mijn cv te builden.

Liefs

Ik zou zeggen benader een aantal advocatenbureaus bij je in de buurt en stuur ze een nette mail met de vraag of ze nog juridische assistentie van jou kunnen gebruiken. Stel jezelf natuurlijk even voor, je motivatie, en je c.v. Succes!

Ga er trouwens niet alleen heen voor het opleuken van je CV maar ook om wat te leren. Mijn vader is advocaat en hij vertelde eerst dat toen hij vroeger stages liep hij altijd van alles vroeg, en dat hij het nu ook fijn vindt om dingen uit te leggen. Hij en zijn collega’s hebben een hekel aan mensen die stages lopen en er alleen maar zijn en doen wat ze opgedragen wordt. Geen verdere informatie of ervaring vragen etc

Je zou vrijwilligerswerk kunnen doen. Ik heb verder geen verstand van rechten, maar een tijdje terug was er zo’n reclame waarbij je mensen bijvoorbeeld kon helpen met hun belastingformulieren, administratie en allerlei klusjes. Of kijk op http://www.vrijwilligerswerk.nl/. Er zijn misschien instanties die op zoek zijn naar iemand die verstand heeft van juridische zaken.

Ik studeer (nouja nu niet, maar ik ga weer studeren) psychologie en ik ga nu vrijwilligerswerk in de psychiatrie doen. Niet alleen omdat ik dat leuk vind, maar ook om ervaring op te doen.

Het voordeel van vrijwilligerswerk is ook dat het vaak qua tijden en beschikbaarheid vrij laagdrempelig is, dus het prima naast je studie kan doen. Althans, dat is mijn ervaring, dat verschilt natuurlijk ook per situatie.

Is er een rechtswinkel bij jullie in de buurt? Op die manier krijg je veel ervaring met juridische problemen, help je anderen met het zoeken naar een oplossing voor die kwesties, én het staat nog eens goed op je cv.

@ E. Haha true story, ik vroeg het ook omdat het me gewoon leuk lijkt om stage te lopen hoor!

@ Spacecat, oja thanks, helemaal niet aan gedacht! Ik zie dat ze een open dag hebben in april dus daar ga ik maar eens heen :upside_down_face:

Bedankt allemaal!