Ervaren Fujifinepix gebruikers hier?

Hoi!

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe camera gekocht. Na veel reviews gelezen en goede reacties gelezen te hebben besloot ik voor de FujiFinepix S 2950 te gaan. Ik heb hem thuis uitgepakt (alle verpakkingen wel bewaard natuurlijk) maar ik kan er geen normale foto mee maken. Ze worden ONWIJS vaag. Hij heeft 14.0 megapixel dus dat zou niet zo moeten zijn. Aangezien m’n moeders camera hele goede foto’s maakt en 8.0 megapixel heeft.
Ik heb het boekje van voor naar achter gelezen maar ik kan er gewoon niet achter komen hoe het moet.
Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen!

Hoezo geen normale foto?
Is het wazig beeld ofzo?

IK heb geen idee, upje voor jou :slightly_smiling_face:

het is hartstikke wazig ja

HAHA ik dacht dit topic kan ik wel eens lezen, handig voor roos,
maar hij is van jou!
hahahahaha
wat stom :grinning:

hihihi :stuck_out_tongue:

UP

kan je zelf scherpstellen?
Misschien heb je dat wel aangezet en dat je het niet door had?

ik heb hem op automatisch staan, dus ik neem aan dat hij 't dan zelf doet? ook probeer ik met 't tulpje fotoos te maken in m’n tuin en die zien er dan wel redelijk uit maar alsnog niet zo scherp als het zou moeten.

Misschien moet je het diafragma niet zo groot maken, of dat iso modus iets lager zetten ( dat is de gevoeligheid) op mijn camera heb je heel veel ruis bij Iso 1600.

ik hoop dat je me snapt , ik ben heel vaag in het uitleggen x]

ah ik ga het proberen! Hij maakt nu net wat mooiere fotoos met flits, maar ik ben vergeten wat ik nou deed haha.

@bugs: weet jij misschien met welke knop je de iso lager zet?

Ik heb niet dezelfde camera als jij, maar volgens mij staat het ergens in menu, maar dan moet je wel eerst die automatische modus uit zetten. Gewoon even overal zoeken.
En als het dan nog niet lukt, even iemand vragen die verstand van camera’s heeft.

Het lag aan de camera. Lekker fijn. We zijn naar een fotowinkel gegaan die zei dat er iets mis mee was waardoor hij steeds niets scherpstelde en de fout ‘AF’ aangaf ofzo. Nu hebben we hem geruild, en doet hij het perfect. Gelukkig lag 't niet aan mezelf haha. Bedankt voor de tips en reacties. x

Gelukkig maar! Dat zou wat zijn dat de foto’s gewoon nooit scherp worden :wink:

Hee grappig, die wil ik ook gaan aanschaffen xD
Aan de reviews te zien is het verder een top camera, gelukkig dat hij verder bevalt :slightly_smiling_face: