error 404

error 404

de echt lange plukken schaamhaar zou je eventueel ook af kunnen knippen, scheelt veel scheerirritatie. en je benen, als je dat graag wilt zou ik het gewoon gaan doen, ik bedoel, je hebt al een mesje voor je oksels die kun je ook voor je benen gebruiken. je bent niet te jong om je te scheren hoor, je lichaam maakt dat haar nu eenmaal dus ben je oud genoeg om het weg te halen :slightly_smiling_face:

Gewoon scheren.

Het is niet gek als je aan je zus vraagt wanneer zij begon met het scheren van haar benen. Misschien kan ze je er zelfs bij helpen :slightly_smiling_face: Ik zou wel alleen je onderbenen doen, maar dat is een persoonlijke keuze.

Wat betreft je schaamhaar, als je je er niet prettig over voelt kun je dat ook deels wegscheren. Let dan wel op dat je niet tegen de richting in scheert, want dan gaat het jeuken en irriteren.

Gewoon scheren inderdaad, ik was jonger dan jij toen ik daarmee begon, dus je bent echt niet te jong.

Ik ben nu 12 en ik scheer m’n benen ook gewoon hoor! schaamhaar alleen zomers als het opvalt bij je bikini broekje, verder boeit me dat niet zozeer. Maar ik scheer gewoon me benen, ook de bovenkant :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je moeder en zusje je wel begrijpen :wink: Ze zouden het zelf ook niet fijn vinden… De lange ‘plukken’ kan je idd wegknippen, dat doe ik zelf ook, scheelt idd veel irritatie, want anders ga ik dood van de irritatie, en dat is echt niet fijn :wink:

De 1 heeft er sneller last van dan de ander, dus een leeftijd voor scheren is er niet echt :wink:

Ik was ook 13 toen ik ermee begon. Wauw, ik klink nu echt bejaard. Ik scheer me dus al een jaartje. Oksels, benen en schaamstreek. Maar als ik mijn benen en schaamstreek niet scheer dan gaat dat irriteren door dat haar. Oksels scheer ik sowieso wel om de twee dagen voor áls.

Ik begon ook op mijn 12e.
Had het wel tegen mijn moeder gezegd. Maar ik weet nog dat ik me daar ook heel erg druk over maakte om het te zeggen. Alleen daarna denk je echt: ‘‘Heb ik me daar zo druk om zitten maken?’’

Ik kwam heel vroeg in de pubertijd en zat in groep 7 toen ik het afscheerde, ik werd er mee gepest vandaar.

Ik zou zeggen gewoon doen!
het schaamhaar wel laten zitten btw, dat is niet fijn om te scheren en als het niet nodig is gewoon niet doen, je kan het wel netjes kort houden met een schaartje.

ik begon ook op mn 12de, schaamhaar knip ik alleen, scheren zie ik (nog) niet zitten

Helemaal niet vroeg hoor! Je moet er gewoon mee beginnen als jij dat wil. Ik ben 12, ik knip mijn schaamhaar en mijn benen hoef ik nog niet te scheren, want daar heb ik blonde haartjes.

aah dit probleem had ik ook.

Gewoon vragen hoor ze zal heus niet raar gaan reageren ze doen het zelf toch ook?

Succes!

doe wat je zelf wil… als je je er beter bij voelt als je het afscheert moet je dat gewoon doen…

Ik scheer mezelf al sinds ik 11 ben. Niks mis mee, gewoon doen.

Ik ook. Overleg anders met je moeder of zus voor tips (zodat je je niet per ongeluk snijdt oid) of googel het even.