Ernstige menstruatiepijn

Hoi meiden

Ik ben al vanaf mijn 11e ongesteld ik ben nu 18. Toen ik net ongesteld was was mijn menstruatie al heel erg hevig en heel erg onregelmatig gepaard met veel pijn. De pijn was zo erg dat ik er niet meer door naar school kon en krom lag van de pijn. Ik ben toen naar de huisarts gegaan die mij vertelde dat het kwam omdat ik pas net ongesteld was. Nouja oké dat kan. Ik weer naar huis met de hoop dat het een paar maanden later over zou zijn.

Helaas toen ik 14 was was het nog niet veel beter. Ik ging weer terug naar de dokter en ben aan de pil gezet. De dokter vertelde mij dat dit zou moeten helpen tegen de pijn. Met volle moed begon ik den pil te slikken maar helaas zonder resultaat. Ik had veel doorbraak bloedingen en de pijn werd alleen maar erger. Weer terug naar de dokter en aan een zwaardere pil gezet. Helaas weer het zelfde geen resultaat. Weer terug naar de dokter en weer een andere pil ook deze werkte niet. Ben alleen 6 kilo aangekomen omdat ik zoveel eetbuien kreeg van deze pil. Ik gestopt met de pil omdat ik er helemaal klaar mee was.

Inmiddels ben ik 18 en is er helaas nog niks veranderd. 2 maanden geleden weer naar de dokter geweest om nou toch maar eens de mogelijkheden voor verder onderzoek te doen. Mijn dokter wil niks anders dan mij aan de pil zetten omdat zij ervan overtuigd is dat de pil een wondermiddel is. Ik weer met een beetje moed begonnen aan de pil een strip doorgeslikt en toen een stopweek. Gister ongesteld geworden en helaas is het weer feest vannacht niet kunnen slapen ibuprofen met Alive feminax ingenomen op aanraden van de huisarts maar helaas ook dit zonder resultaat. Ik ben nu zelfs ziek thuis van stage omdat de pijn niet te verdragen is.

Ik weet niet meer wat ik moet aangezien de dokter mij alleen maar aan de pil gooit en verder niks wil doen.

Iemand die dit ook meegemaakt heb of weet wat ik kan doen? Ben radeloos

Niemand?

Ik hoorde van een vriendin van me dat er een speciaal medicijn is voor menstruatie pijn. de dokter moet het voorschrijven. Heb alleen geen idee hoe het heet, sorry. Hier heb je niet veel aan…
En ja, ga lekker in bad ofzo met een bepaalde geur olie.

Zou natuurlijk ook met je baarmoeder kunnen hebben, of iets in die richting…

Zal allemaal niet veel nieuws zijn ben ik bang voor.
Bij mij hielp de pil trouwens wel.

De pil doorslikken een half jaar en dan 1 week ziek zijn. Of misschien is een spiraal een oplossing waarbij je geen menstruatie krijgt en beschermd bent tegen zwangerschap.

Aleve Feminax is de beste pijnstiller die je kunt nemen met deze klachten. Dat is al goed. Ik snap je frustratie echt heel heel heel goed!

Ik ben zelf nu al een jaar bezig met naar de dokter gaan voor precies dezelfde klachten en ze schuiven het constant op mijn hormoonhuishouding en ik word volgepompt met iedere keer een ander hormoon. (Twee soorten anticonceptiepillen, een ander hormoon (ben de naam ff kwijt), en heb nu sinds 3 maanden een mirena spiraal). Ik zie ook nog steeds geen verbetering, ik ben ongeveer 12 weken ongesteld nu aan een stuk door, en inderdaad ook die ernstige pijn.

Misschien kun je zelf even research doen op endometriose, mijn moeder heeft dit en dit lijkt erg overeen te komen met jouw klachten. Ik heb het zelf niet, ze geven geen diagnose.

Dingen waar ik verder op getest ben (ik heb geen idee of dit op jou van toepassing kan zijn):
Soa
Zwangerschap/miskraam
Baarmoederhalskanker
Endometriose
Vleesboom
PSO

Ik hoop dat je gauw iets vindt wat het verbeterd, ik begrijp je frustratie als geen ander. Misschien dat een mirena spiraal bij jou werkt? Ik heb er tot nu toe nog geen positieve gedachtes over, ik heb nog steeds zeurende pijntjes en ik bloed nog steeds elke dag, maar bij lange na niet zoveel als vorig jaar. Toen droeg ik luiers voor volwassenen omdat tampons het niet meer konden hendelen.

Als je een lotgenoot zoekt ben ik altijd bereid om met je in contact te komen! :slightly_smiling_face:

Andere huisarts nemen. Ik vind een huisarts die niet alle mogelijkheden met jou bespreekt niet normaal. Je bent 18, er zijn veel meer mogelijkheden dan alleen de anticonceptiepil.

Wat GaraPoes zegt inderdaad, een second opinion.

bedankt voor jullie reacties!

heb vandaag gebeld naar de dokter en gezegd dat ik niet langskom als ze me weer aan de pil zet want dit werkt toch niet en maakt t eigelijk alleen maar erger…
ik word donderdag terug gebeld door mijn eigen huisarts en dan gaat ze me vertellen wat we er verder aan gaan doen. ben benieuwd.

bedankt voor je reactie! ik word snel als aansteller gezien en nu eindelijk iemand die dezelfde klachten als mij heeft. voelt toch wel fijn.

Ik ken het pannekoek, mensen begrijpen de ernst niet van ernstige menstruaties. Je wordt snel gezien als aansteller of ze kunnen het zich gewoonweg niet voorstellen dat er mensen zijn die binnen 30 minuten doorlekken omdat hun baarmoeder de Niagara Watervallen nabootst.

Ik had het ook aan mijn klasgenoten vertelt zo rond september/november en zij vonden het toen erg voor mij. En vandaag hadden we het over menstruatie en zei ik dat ik geen strings aandeed omdat er geen maandverband in pastte, en toen zeiden ze “dan pak je toch een tampon” en toen zei ik dat ik dan elke 20 minuten naar de wc moest en toen zeiden ze van “oh nog steeds ik dacht dat dat gewoon een keer was toen”…

Maarja idk je kunt ook geen begrip verwachten denk ik zo, welke vrouw is er nou zolang of zoveel ongesteld? Lmfao

haha precies, maar vind het gewoon niet eerlijk waarom het me overkomt maar goed. niks aan te doen er zijn ergere dingen denk ik dan maar.

Dit mag in het menstruatietopic