ernstige concurrentie

Heei allemaal…
Ik heb sinds 1,5 maand een vriend. Als we met zijn tweeën samen zijn is hij heel lief en zo…
Maar mijn beste vriendin en een vriendin van mij vinden hem ook leuk.
Hij weet dat want we hebben besloten dat het zijn eigen keus was als hij één van ons leuk vond…
En hij koos dus mij. Ik was superblij, maar hij kliert nog steeds met de andere twee zoals daarvoor…
prikken in hun zij, door hun haar gaan etc.
Eerst vond ik het niet zo vervelend maar ik weet dat mijn beste vriendin nog niet over hem heen is.
Nu willen mijn beste vriendin en mijn vriend met mij (met z’n drieën dus) een film gaan kijken.
Tja… je snapt misschien dat ik dat niet zo leuk vind… want ik weet dat zij dan weer gaan lopen klieren en dat doet me echt pijn om te zien… Ik weet dat hij dan iets gaat zeggen als: ‘ik kan haar toch moeilijk de hele avond alleen laten zitten?’
Dat snap ik, maar ga dan ook geen film kijken met z’n drieën.
Wat moet ik nou doen? Moet ik me zorgen maken?

Praten praten praten met je vriend…

Wauw moeilijke situatie! Ik zou er met je beste vriendin over praten, jullie hebben die afspraak gemaakt dat hij kiest en het daarbij klaar is voor de anderen. Zeg dat het je ongemakkelijk laat voelen en het nu te vroeg is om dan al zulk contact met z’n 3en te hebben zeg maar… Vraag vriendelijk of ze wat afstand van hem wilt houden… Kan ze dit niet, zou ik er ook maar even over na denken of het wel zo’n goede vriendin is.

Ik zou hem duidelijk maken dat er echt nog wel een tussenweg is tussen ‘Iemand helemaal aan de kant zetten’ en ‘flirten’. Je kan perfect met 3 naar een film gaan kijken, maar dan moet hij haar niet aanraken. Hij kan toch ook gewoon praten met een meisje? Je gaat nu eenmaal anders om met het andere geslacht eens als je niet meer single bent, en dat moet hij nu duidelijk leren. Je kan het probleem ontwijken door noooit meer iets met 3 te doen, maar het lijkt me handiger dat je het probleem aanpakt en hem dus leert om gewoon met meisjes te praten zonder meteen te flirten.

Uhm. Ik vind het best rot van je vriendinnen dat ze nog lopen te klieren met hem enzo. Ookal vind je hem zó leuk, hij heeft voor je vriendin gekozen respecteer dat. Toch vind ik het wel dat het ook een beetje aan jou vriend ligt. Ik ga toch ook niet flirten met de vrienden van mijn vriendje, omdat ze me leuk vinden ofzo. Niet dat ze dat doen, maar goed. Ik denk ook niet dat als hij verder gaat flirten dat je vriendinnen ooit over hem heen komen. En afstandelijk doen, omdat zij er bij zijn. Hoe moet juist laten zien dat jij het voor hem bent en die meiden geen hoop geven.

Als je dat niet wilt dan doe je dat gewoon niet. Waarom zou je naar de film gaan met z’n 3 als je je er ongemakkelijk bij voelt? Gewoon niet doen. En je vriendin en vriend moeten beiden wat meer respect hebben.

Dat is erg, maar neem dan ook gewoon geen relatie als je nog gevoelens voor iemand anders hebt. Ik vind dat je vriendje moet stoppen met erop te reageren, hij heeft jou.

ik zou met je vriendin en met je vriend gaat praten als ik jou was !

Ik zou vooral je vriendinnen erop aansprekken. Jammer dat ze ook verliefd op hem zijn, maar het is nu jouw vriend en het moet maar eens ophouden.