Ermee doorgaan? Of stoppen?

Sinds vier maand date ik met een super leuke jongen, ik heb hem op Terschelling leren kennen. We hebben regelmatig afgesproken de afgelopen tijd en hebben super veel lol samen. Nou kwam hij vorige week ermee dat hij niet op zoek was naar een relatie en dat hij ook niet dacht dat het zou gaan werken aangezien we aardig ver uit elkaar wonen (30 min met de auto). Daarnaast woont hij op kamers, waardoor hij sowieso alleen al in het weekend kan, en heeft hij een heel druk leven, ik trouwens ook. Daardoor is het altijd zoeken naar een tijdstip waarop we allebei kunnen. Hij is bang dat het, als we een relatie zouden hebben, meer een soort verplichting zou worden.

Eerlijk gezegd heb ik hier ook over nagedacht maar vaak aan de kant geschoven. Ik begon hem echt heel erg leuk te vinden, dus dit was echt een tegenvaller. Wel wil hij nu blijven daten, dus ook wel zoenen enzo, afgelopen weekend is hij nog bij mij geweest. Dit hadden we sowieso al staan. Het was heel gezellig en eigenlijk net als anders. We hebben afgesproken om elkaar zeker te blijven zien.

Nou is het probleem dat het anders aan het worden is. Normaal gesproken hadden we de mooiste gesprekken op What’sapp, en konden we aan één stuk door blijven praten. Nu merk ik dat ons gesprek oppervlakkiger is, het loopt ook vaker dood en ik zelf heb mijn gevoelens inmiddels helemaal aan de kant kunnen zetten. Of dit zo handig was weet ik niet, het lijkt alsof ik me nu aan hem begin te irriteren. Alsof het voor ons allebei zo is van we moeten maar blijven praten en afspreken, een soort verplichting.

Zal ik er mee doorgaan, of kan ik er beter mee stoppen? Misschien houd ik zo wel de eer aan mezelf…

Als jij nog om hem geeft, zou ik zeker vrienden blijven.
Het is logisch dat als je 24/7 praat dat het na een tijdje een beetje saai en irritant begint te worden (tenminste ik vind dat logisch)
Als het wel leuk is als jullie afspreken, zou ik gewoon wat minder w’appen en gewoon genieten van de tijd dat jullie samen zijn!

Je moet goed naar je gevoel luisteren, als je hem niet meer zo leuk vind als eerst dan zou je er beter mee kunnen stoppen. Ik zou het goed bespreken met hem hoe hij zich voelt en hoe jij je voelt.